200 km na sat, 36 minuta i skoro 3 miliona putnika za godinu dana – Obeležena godišnjica od puštanja brze pruge Beograd – Novi Sad

U okviru projekta međunarodne pruge od Beograda do Budimpešte danas je obeležena prva godišnjica od puštanja u saobraćaj brze pruge Beograd – Novi Sad, a podaci o prometu za prethodnih 365 dana iznad su svih očekivanja – skoro tri miliona putnika za godinu dana!

Obeležavanje godišnjice voza

Foto: Strahinja Aćimović / Tanjug

Obeležavanje godišnjice voza “Soko”

Izgradnja brze pruge Beograd-Budimpešta najveći je i najznačajniji infrastrukturni projekat u ovom delu Evrope. Buduća brza pruga do Budimpešte deo je globalne inicijative Kine “Pojas i put” za infrastrukturno povezivanje Evrope i Azije, a kada bude završena vozom će se na toj relaciji putovati manje od tri sata.

Blic preporučuje

Obeležavanje godišnjice voza

Foto: Strahinja Aćimović / Tanjug

Obeležavanje godišnjice voza “Soko”

Sada je obeležena i prva godina kako je u rad puštena brza pruga od Beograda do Novog Sada u dužini 74,9 kilometara, a podaci koji su u međuvremenu zabeleženi, i više su nego pozitivni. Brzom prugom od prestonice do Novog Sada putuje se 36 minuta brzinom do 201 km na sat, a za godinu dana prevezeno je skoro 3 miliona putnika.

Obeležavanje godišnjice voza

Foto: Strahinja Aćimović / Tanjug

Obeležavanje godišnjice voza “Soko”

– Brza pruga Beograd – Novi Sad je je nešto najbolje sto se dogodilo za železnicu. I Soko koji vozi 36 minuta i Regio koji ide 55 minuta, su puni skoro uvek, brzi i udobni… Kod Sokola ne stignes da popiješ kafu i već si stigao. I mnogo ga koriste mladi. Sada kartu možete kupiti i preko aplikacie, u dva klika – kaže nam Vladimir iz Beograda koji često putuje srpskom železnicom.

Gu Đuo Đijang

Foto: Strahinja Aćimović / Tanjug

Gu Đuo Đijang

Gu Đuo Đijang: Prevezeno blizu 3 miliona putnika

– Zainteresovanost putnika u proteklih godinu dana je bila izuzetna. Ukupno je prevezeno blizu 3 miliona putnika. Poboljšani su uslovi putovanja i unapređen je ekonomski i društveni razvoj severnog dela Srbje, te kao takva pruga je postala postala vodeći projekat saradnje Srbije i Kine. Brza pruga Beograd-Budimpešta važan je deo modernizacije u izgradnji Srbije, a takođe i ključni projekat pojasa i puta koji zajedno grade Kina i zemlje Istočne i Centralne Evrope – rekao je Gu Đuo Đijang, predsedavajući kompanije “China Railway International Company”.

Kako je dodao, uz podršku ambasade NR Kine u Srbiji i relevantnih organa kineske vlade, organizovan je seminar o izgradnji, eksploataciji i održavaju ove pruge, “gde su kroz prenošenje bogatog kineskog iskustva, obučili profesionalna lica za rad i održavanje pruge za velike brzine, a bezbednost je na prvom mestu”.

– Prvu godišnjicu gledaćemo kao sjajnu priliku da uz zajedničku saradnju dveju zemalja još pažljivije gradimo i radimo. Nastojaćemo da prugu do Budimpešte završimo što pre i sa što većim kvalitetom – dodao je Đijang.

Čen Bo: Ubrzavamo radove do Subotice

– Deonica brze pruge Beograd – Novi Sad dobro funkcioniše, a još je značajniji broj prevezenih putnika. Ovo je simbol i i dobar primer dobre saradnje Srbije i Kine. Kineske kompanije ubrzavaju izgradnju brze pruge Novi Sad – Subotica. Uverena sam da će projekat biti završen u predviđenom roku – rekla je ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo.

Brnabić: Do Budimpešte do kraja 2024.

Pruga do Budimpešte biće gotova do kraja 2024, a do Subotice ćemo uskoro putovati sat vremena i 18 minuta. Naš izvoz u Kinu je dostigao rekordnih 1,160 milijardi dolara, a robna razmena 6 milijardi dolara. Pokušavamo da dovedemo u Srbiju nove kineske investitore i da povećamo obim razmene i unapredimo naše odnose u sektoru usluga i informacionim tehnologijama – rekla je premijerka Ana Brnabić.

Prugu od Beograda do Novog Sada gradile su kineske i ruske kompanije zajedno sa domaćim podizvođačima. Vrednost radova na delu pruge od Beograda do Novog Sada je 935 miliona dolara.

Deonicu od Beograd Centra do Stare Pazove, u dužini od 34,5 km, gradio je konzorcijum kineskih kompanija “China Railway International Company” i “China Communications Construction Company”. Vrednost ugovora je 350,1 miliona dolara.

Najznačajniji objekti na ovoj deonici brze pruge su: tri nadvožnjaka (Zemun Polje, Nova Pazova, Stara Pazova), jedan podvožnjak (Kamendin), denivelacija pruge – galerija u Batajnici i drugi, a urađena je rekonstrukcija stanica: Novi Beograd, Zemun, Zemunsko Polje, Batajnica, Stara Pazova i Nova Pazova…

Ceremoniji obeležavanja godišnjice je prisustvovao i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, predsednik Skupštine AP Vojvodine Ištvan Pastor, predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović, gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić…

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com