“50 ODSTO POPUSTA, ALI… SAMO ZA KEŠ” Da li je “Crni petak” trgovački trik: Većina poštuje istaknuta sniženja, ali obratite pažnju na ove detalje

Sve to jako dobro zvuči, ali treba se zapitati koliko se sniženje zaista poštuje u praksi, jer smo nažalost navikli da se mnogi trgovci, u obavljanju svog posla, koriste “sitnim prevarama” ne bi li prodali i zaradili više.

Blic preporučuje

Svako od nas je bar jednom bio nasamaren i imao loše iskustvo sa kupovinom. Trgovci umeju da udare na psihologiju i da označe velike popuste na proizvode, a da njih ni nema u radnji.

50% popusta, ali…

Tako, na izlogu radnje piše 50 odsto sniženja, ali kada uđete unutra, vidite da se to odnosi samo na neke komade. To obično piše negde malim slovima, neprimetno na polici ili vam to mora istaći zaposleni. Isto tako, može se oglašavati popust 70 odsto, ali da se to odnosi samo na preostale veličine garderobe koje se prve rasprodaju, ali plakat ostane da privlači mušterije.

Zato su česta neprijatna iznenađenja na kasi, ljudi misle da imaju popust, a plate punu cenu jer nisu pročitali sitna slova ili nisu razumeli ponudu.

Foto: Snežana Krstić / RAS Srbija

Roba iz magacina

U svetskim trgovinskim lancima kroz koje cirkuliše ogromna količina robe, mnogo toga se ne proda i onda se koriste rasprodaje, ali u prvom redu “Crni petak”, da se toga oslobode i raščiste magacini. Problem nastaje kada kompanije ne označe da je to stara kolekcija, a najavljuju velika sniženja kao aktuelnu ponudu.

Da je važno pratiti cene mnogo pre “Crnog petka”, pokazuju i brojni slučajevi gde trgovci podignu vrednost pre popusta, da bi posle označili da je cena umanjena za zapanjujući iznos, a zapravo se plati stvarna cena.

Popust, ali samo za keš

Takođe, nemali broj puta ljudi se žale da se sa uslovima za popust tokom “crnog petka”, suoče tek za kasom.

Kako nam priča jedna beograđanka, prošle godine je želela da odabranu odeću plati na rate kako bi i pored popusta troškove smanjila na minimum. Kako objašnjava radnik koji je slagao stvari joj je potvrdio da to može.

– Tek su mi na kasi ukazali na sitna slova na nekim od istaknutih sniženja. Citiram: “samo za gotovinske transakcije”, objašnjava ona.

Foto: Snežana Krstić / RAS Srbija

Većina poštuje istaknuto

U moru “lažnih popusta”, ipak ima onih koji dosledno sprovode politiku umanjivanja cena. Daju se realna sniženja recimo 20 do 30 odsto na punu cenu proizvoda. Naješće su to firme sa dugogodišnjom tradicijom koje ne žele da iznevere poverenje svojih kupaca.

Bivša radnica kod jednog takvog poslodavca koji ima svoje radnje u nekoliko ekskluzinih tržnih centara u Beogradu, ali i širom Srbije, rekla je da su se kod njih popusti stvarno poštovali.

– Sniženje se odnosilo na prvu cenu i to je moralo biti označeno i jasno kupcima. Tačnije, na artiklu morala je da stoji precrtana prva, tj. puna cena i ispod izračunat tačan iznos cene sa popustom. I tako smo lepile cene na svaki artikal pojedinačno u radnji. Dešavalo se da je nešto sniženo 20, 30 ili 40 odsto, a sve je to moralo da bude transparentno. Ukoliko nije, kupcima se objasni da se popust obračunava na kasi – rekla je ona.

Za obuću ili garderobu koja ima feler se moglo dobiti 10 odsto popusta, ali se kupcima jasno govorilo da se sniženja ne sabiraju.

Foto: Snežana Krstić / RAS Srbija

Za Crni petak, bilo da su u pitanju prodavnice tekstila ili bele tehnike, česte su i akcije kada kupite jedan artikal, popust ostvarujete na drugi. Neretko se dešava da i neki manji proizvod dobijete gratis. Sagovornica naglašava da to sve mora biti jasno kupcima.

Neki brendovi svoj lager robe čiste dva puta godišnje u junu i decembru, pa Crni petak prođe samo sa sniženjem na određene kategorije.

Oprezno prilikom kupovine

Da biste Crni petak iskoristili na pravi način, potrebna je ipak određena priprema. Unapred se informišite o ponudama, napravite spisak stvari koje vam trebaju i njihovu cenu, kako biste lakše napravili dobru računicu. Razmislite o događajima koje imate u narednom periodu, rođendane, slave ili novogodišnje darivanje i iskoristite ove akcije da kupite poklone.

Univerzalni savet svakako je da kupite velike stvari poput bele tehnike ili drugih uređaja jer se to naviše isplati.

Ako se odlučute da idete u radnje ili tržne centre, odvojite vreme i naoružajte se strpljenjem zbog mogućih gužvi.

Foto: Snežana Krstić / RAS Srbija

Pažljivo gledajte šta piše na etiketi, odnosno u ugovoru ako se kupuje, na primer, elektronski uređaj, telefon ili kućni aparat. Ne libite se da pitate zaposlene sve što vam nije jasno oko funkcionisanja popusta. Takođe, dobro se informišite kakva je politika kuće o zameni ili povraćaju novca za robu koja je kupljenja na dan akcije.

Što se tiče onlajn trgovine, dobro utvrdite da li kupujete na zvančnoj stranici ili sajtu određenog brenda jer se sve češće javljaju lažni profili, pa vam novac može otići na pogrešno mesto i nećete dobiti željeni proizvod.

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com