“Linkedin” rešio problem premorenosti zaposlenih: Oni su od juče na kolektivnom odmoru

fotelja-sef-odmor

Foto: Shutterstock / RAS Srbija

Poslušajte vest preko audio fajla

Od 5. aprila, zaposleni u kompaniji “LinkedIn”, širom sveta, na malom su kolektivnom odmoru, tačnije, imaju slobodnih nedelju dana kako bi se sprečio sindrom burnout ili izgaranje na poslu, prenosi Biznis.Telegraf.

Slobodna nedelja važi za čak 15.900 stalno zaposlenih u kompaniji “LinkedIn”, dok će “osnovni tim” radnika nastaviti da radi, ali će kasnije moći da uzme svoje slobodne dane.

To vreme treba da iskoriste da “napune baterije”, a iz kompanije kažu da su želeli da budu sigurni da će radnicima “dati nešto vredno”, a to je vreme za sebe. O tome je za CNN govorila Teuila Hanson, ispred “LinkedIn”-a.

Ideja je da, budući da su svi “isključeni” s posla u istom momentu, zaposleni ne budu preplavljeni e-mail porukama, beleškama sa sastanaka i projektnim zahtevima koji se gomilaju u njihovom odsustvu. Iz firme za poslovno umrežavanje poručuju da “benefit odmora treba malo da potraje i nakon njegovog završetka”.


Sigurno se većina zaposlenih suočila sa ovom “mukom”, kada se vraća na posao posle odmaranja. Radnike uglavnom čeka gomila nezavršenog, ali i novog posla, “bezbroj” mejlova koji zahtevaju odgovor. Sve to može u trenu da pokvari one prethodne dane, piše Biznis.Telegraf.

U ovom slučaju, slobodna nedelja važi za čak 15.900 stalno zaposlenih u kompaniji, dok će “osnovni tim” radnika nastaviti da radi, ali će kasnije moći da uzme svoje slobodne dane.

“LinkedIn” je, inače, uveo rad na daljinu pre više od godinu dana, odnosno s početkom pandemije kovid-19. Smatraju, ipak, da je kriza uzela danak, te da su radnici iscrpljeni bez obzira na to što nisi išli na posao svaki dan. Iz kompanije navode da prilično često anketiraju zaposlene, kako bi se uverili u pravo stanje stvari.

Vremenom su uvideli da njihovim radnicima manjka pomoći, da se osećaju usamljeno ili izolovano, odnosno da teško balansiraju između poslovnih i porodičnih obaveza. U julu i avgustu prošle godine, shvatili su da to nije samo “stvar drugog kvartala” (april-jun), već da je situacija komplikovanija.

Teuila Hanson kaže da su sagledali rezultate ankete i sastavili LiftUp!, specifičan program koji ima za cilj da reši probleme i izazove koje su zaposleni naveli tokom pandemije. Na prvom mestu su određene beneficije, razumevanje za porodične obaveze, povlastice kako bi se sprečilo izgaranje, zatim pomaganje ljudima koji se osećaju usamljeno.

“LinkedIn”, inače, svakog decembra ima tzv. “globalno gašenje”, a ispostavilo se da se nakon tog kolektivnog odmora ljudi osećaju bolje, imaju više energije, rade stvari koje vole poput čitanja ili gledanja filmova, što im je vratilo elan i motivaciju.

Kompanija se obavezala i da će se osloniti na koncept hibridnog fleksibilnog radnog okruženja. To znači da svi zaposleni imaju mogućnost da rade fleksibilno i do 50% vremena.