Rezultati istraživanja: Kako tačno sajtovi malih preduzeća utiču na rast poslovanja?

Čak 86 odsto mikro i 92 odsto malih preduzeća u Srbiji, koja aktivno koriste internet u poslovanju, ima svoj veb-sajt.


Izvor: Tanjug

Ilustracija: Depositphotos, LukaFunduk

Ilustracija: Depositphotos, LukaFunduk

Čak tri četvrtine anketiranih smatra da im je sajt u manjoj ili većoj meri uticao na rast poslovanja, pokazalo je istraživanje koje je sprovela Fondacija “Registar nacionalnog internet domena Srbije” (RNIDS).

U RNIDS-u navode da je zvanični sajt firme najvažniji digitalni kanal za stvaranje novih poslovnih prilika, daleko važniji od svih društvenih mreža.

Istraživanja je, kako je saopšteno, obuhvatilo predstavnike 304 mikro i 101 malog preduzeća koja su poslovno prisutna na internetu, bilo da imaju svoj sajt, ili koriste samo društvene mreže, a sprovedeno je krajem 2020. godine.

Preduzeća tako navode da se korišćenje veb-sajta pozitivno odrazilo na povećanje broja korisnika ili potrošača (38 odsto) ili na bolju poziciju na tržištu (27 odsto).

Firme iz oblasti proizvodnje, industrije i građevinarstva češće navode da je sajt doprineo povećanju broja klijenata (52 odsto), dok firme iz oblasti trgovine navode da je sajt zaslužan za povećanje prodaje (24 odsto).

S druge strane, firmama sa godišnjim obrtom manjim od četiri miliona dinara korišćenje veb-sajta je najmanje uticalo na povećanje prodaje (dva odsto).

RNIDS navodi da je ubedljiva većina i malih i mikro preduzeća, iako u nešto manjoj meri nego veća preduzeća, za adresu svog veb-sajta izabrala .rs domen, pa registrovan bar jedan naziv .rs domena ima njih 58 odsto.

Izabrali su baš taj domen jer navode da asocira na srpsko tržište, jer im uliva poverenje, podrška na nivou registra je u Srbiji, a prepoznali su i da je .rs bezbedan.

Registrovane nazive domena koriste pre svega za adresu poslovnog veb-sajta, za promociju usluga i proizvoda na internetu, ali i za realizaciju marketinških kampanja.

Nešto manje od polovine anketiranih (46 odsto) ima poslovnu imejl adresu na sopstvenom nazivu domena.

Cilj istraživanja bio je, kažu u RNIDS, da se ustanovi u kojoj meri i na kom domenu preduzeća obavljaju svoje poslovne aktivnosti na internetu, koji je razlog za izbor određenog domena, ali i na koji način se registrovani naziv domena koristi u poslovanju.

RNIDS navodi da, prema rezultatima istraživanja “1000 preduzeća” USAID-ovog Projekta saradnje za ekonomski razvoj, 43 odsto mikropreduzeća nema sajt, dok je taj procenat kod malih preduzeća 24 odsto.

Kako kažu u RNIDS, rezultati njihovog istraživanja pokazuju da privrednici i te kako prepoznaju korist od korišćenja interneta u poslovanju, što može ohrabriti i druga mikro i mala preduzeća da koriste internet kao važan resurs za razvoj poslovanja.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.