Uticajni tviteraši u službi PKS: Kako su Nada Kolundžija i Srđan Dragojević promovisali KONTROVERZNI SPOT o Čuvarkući

pks-reklama

Foto: Privredna komora Srbije / youtube

Poslušajte vest preko audio fajla

Koliko je tviter u Srbiji uticajan i nekoliko “uticajnih tviteraša” može da napravi buku, pogotovo ukoliko neko ume dobro da to iskoristi, pokazao je i poslednjih slučaj sa, kako ih je deo javnosti ocenio, “kontroverznim” spotovima o “Čuvarkući” Privredne komore Srbije (PKS).

Analitički servis PKS uz pomoć najnovijih aplikacija za praćenje društvenih mreža i online utvrdio je da su najveću pomoć u povećanju vidljivosti spotova o Čuvarkući imali od nekolicine tviteraša. I to od onih koji su spotove kritikovali, pre svih od bivše političarke Demokratske stranke Nade Kolundžije i režisera Srdjana Dragojevića.

Objave Kolundžije o Čuvarkući izazvale su reakcije kod 2,2 hiljade tvitaraša, a na Dragojevićeve objave reagovalo je nešto više od 1.000 korisnika ove mreže.


Foto: Ustupljene fotografije

Analitika objava na društvenim mrežama otkrila je i profile drugih tviteraša koji su svojim objavama podigli broj objava spotova. To su tviteraš koji se krije iza naloga RIP Legenda, urednica ekonomskog magazina Biljana Stepanović, političar ekstremne desnice Srđan Nogo, pesnik i književni kritičar Gojko Božović, kao i tviteraš iza naloga Drakče, Rumenko sa sela.

Bilo je polemike i na drugim društvenim mrežama, ali ni približno kao na tviteru. Tako je na ovu temu u periodu od 19. do 26. aprila bilo ukupno 1.300 objava, koje je lajkovalo, retvitovalo, dislajkovalo nešto više od 10.100 tviteraša.

Zanimljivo deluju i podaci kako su tviteraši reagovali na spotove u Čuvarkući. Za one koji veruju da je generalni utisak u najvećem broju bio kritički iznenađenje će biti da u ovom periodu najviše bilo neutralnih objava – 51,3 odsto. Spotove je negativno komentarisalo 35,3 odsto, dok je pozitivan komentar imalo 13,4 odsto korisnika ove mreže.


Foto: Ustupljene fotografije

I kakav je rezultat kampanje Čuvarkuće na kraju?

Za samo sedam dana kampanje spotovi o Čuvarkući imali su ukupno 865.873 pregleda na svim društvenim mrežema, čak 85 puta više nego svih reakcija na tviteru! Samo na tviteru spot je videlo 169.760 korisnika. Najviše korisnika društvenim mreža spot o Čuvarkući videlo je na Instagramu i Facebook nešto više od pola miliona, a potom na Youtube kanalu PKS.

Zato i ne čudi komentar predsednika PKS Marka Čadeža, naravno na tviteru, koji se zahvalio “onima koji misle da smo pogodili, onima što veruju da smo preterali, promašili na pomoći u privlačenju pažnje na značaj čina kupovine domaćeg”.