Čuveni nemački proizvođač sandala Birkenstok, brend cipela poznat po svojim udobnim i izdržljivim sandalama, procenio je svoju IPO cenu od 46 dolara po deonici, što mu daje okvirnu vrednost od oko 8,64 milijarde dolara.
Cena je bila malo ispod sredine Birkenstockovog navedenog raspona od 44 do 49 dolara po deonici i daje mu tržišnu kapitalizaciju koja je iznad Crocsa.
Birkenstock je prvotno tražio procenu do 9,2 milijarde dolara.
Kompanija je u početku očekivala da će prodati oko 10,75 miliona redovnih deonica u ponudi i mogla bi da prikupi oko 495 miliona dolara kada počne da trguje na berzi u Njujorku pod oznakom “BIRK”.
U kombinaciji s 21,51 milionom deonica koje su njegovi deoničari prodavali, ponuda bi mogla da donese oko 1,48 milijardi dolara.
Birkenstockova ponuda dolazi u trenutku kada je tržište IPO-a i dalje nestabilno nakon što je niz nedavnih zahteva počeoda trguje prigušeno.
Birkenstock, koji se bavi obućom od 1774, izlazi na berzu oko dve godine nakon što je privatna kompanija L Catterton preuzela većinski udeo u poslu po proceni od 4,85 milijardi dolara. Odlučila je da izađe na berzu kako bi mogla da poveća svoju procenu i da dobije pristup tržištima kapitala, a planirada iskoristi prihode od ponude za otplatu zajmova, prema dokumentaciji vrednosnih papira.
Rast kompanije i skok u relevantnosti koju je dobio nakon nedavne epizodne uloge u filmu “Barbie” – privukao je interes ulagača, u trenutku dok se sektor obuće suočava s pritiskom zbog usporavanja potrošačke potrošnje i prelaska na usluge umjesto robe.
Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.