Poljski regulator za zaštitu konkurencije i potrošača optužio je Amazon da je potrošače doveo u zabludu.
Izvor: Hrportfolio.hr / Hina
Foto: shutterstock, viewimage
Naime, regulator za zaštitu konkurencije i potrošača optužio je evropski ogranak američkog giganta za internet trgovinu “Amazon” da potrošače nije dovoljno jasno obavestio o razlici između narudžbine i kupovine proizvoda.
Potrošači na “Amazon” sajtu su dovedeni u zabludu o trenutku sklapanja kupoprodajnog ugovora, dostupnosti proizvoda, roku isporuke i pravima potrošača, objasnio je UOKiK.
Amazon EU narudžbine primljene putem sajta tretira kao neobvezujuće dok ne potvrdi isporuku, što znači da ih može otkazati.
Izrazi poput “kupite sada” i “nastavite na blagajnu” može potrošače navesti na zaključak da kupuju robu i da će transakcija biti sprovedena odmah nakon plaćanja, objašnjava UOKiK.
“Kad bi potrošači znali da narudžbina nije kupovina i da su dostupnost proizvoda i rok isporuke samo procene, možda ne bi koristili usluge ove kompanije”, rekao je voditelj agencije Tomasz Chrostny.
Pojmovi su razjašnjeni na sajtu Amazona, ali potrošači ih teško čitaju zbog pozicije na stranici i sitnog teksta, uz mogućnost plaćanja, navodi regulator.
Uslovi garancije isporuke, s mogućnošću vraćanja novca u slučaju kašnjenja, nisu tako lako dostupni, dodaje UOKiK, i dodaje da je istragu pokrenuo u septembru 2021. nakon žalbe potrošača.
Ukoliko se zalbe pokažu osnovanim, Amazonu EU preti kazna u visini do 10 odsto prometa.
Predstavnici Amazona nisu bili dostupni za komentar.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.