Čekanje kamiona na graničnim prelazima je hronični problem …

Sredinom maja na graničnom prelazu „Horgoš” kamioni su u koloni dugoj oko tri kilometra čekali da izađu iz Srbije od 9 do 11 sati. Na prelazu „Batrovci”, na izlaz su čekali od 16 do 18 sati. Na ulazak u Srbiju na „Horgošu” se čekalo pola sata, a na „Batrovcima” šest časova, naveo je Tomislav Momirović, ministar trgovine, dodajući da ovi podaci samo potvrđuju da je osetno jednostavnije kamionima iz EU da uđu u Srbiju i da se granične inspekcije naše države trude da ubrzaju procedure, dok sa druge strane pogranični organi država članica EU imaju mnogo komplikovanije procedure.

U Udruženju prevoznika tereta u međunarodnom drumskom saobraćaju „Međunarodni transport” priznaju da je čekanje na graničnim prelazima zapravo hronični problem, posebno izražen otkako je Hrvatska pre dve godine donela odluku o prekategorizaciji puteva, a potom ove godine ušla u šengen zonu. Kako za „Politiku” objašnjava Neđo Mandić, predsednik udruženja, to znači da su procedure pooštrene, i da se mnogo više vozila pregleda, da su kontrole detaljnije i vremenski duže.

– Slike sa kolonama kamiona na teretnim terminalima u Srbiji su uobičajene, iako je taj problem u suštini lako rešiv. Sa jedne strane graničnog prelaza zasad imamo jednu kolonu kamiona i jednu vagu. Kada bi se obezbedile po dve vage, čekanje na prelazima bi bilo dvostruko manje – smatra Mandić, priznajući da je ovaj predlog nadležnima predočen još pre nekoliko godina.

– Sa kolegama iz Hrvatske u načelu smo sve dogovorili, da se trase prošire i postave te vage, ali otad ništa konkretno nije preduzeto. Ista situacija je i sa Mađarskom. Ipak, njihovi granični organi su poseban problem, jer već nekoliko godina namerno rade usporeno –  dodaje Mandić.

– U ovom momentu naši i kapaciteti granice sa Mađarskom mogu  dnevno da propuste dvostruko veći broj vozila nego što se to sada radi, pokazalo je istraživanje. Inače, dnevno se propušta 300 kamiona i ni jedan više, što su neki protokoli. To znači da ipak nedostaje dobre volje za rešenje problema – navodi on i otkriva da je udruženje nedavno dobilo sažetak protokola koji je potpisan u Budimpešti, gde je tačno navedeno šta će se sve uraditi u narednim godinama.

– Navedeno je da će se otvoriti granični prelaz „Bački breg” koji sada ne radi za teretni saobraćaj, već samo za vozila do tri i po tone, potom da će „Horgoš” raditi u punom kapacitetu, sa duplim trakama i da će sve procedure biti ubrzane. Postoji namera i da se „Kelebija” proširuje – najavljuje Mandić.     

Srbija inače ima dovoljno kamiona da opsluži domaću privredu, a ima i kvalitetan vozni park. Registrovano je od 18.000 do 20.000 kamiona u međunarodnom transportu, od kojih intenzivno radi oko 12.000.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com