Da li je zabava gotova? Novi podaci iz turizma sugerišu da se ljudima sve manje putuje

Namere za putovanje su pale za 11 procentnih poena u Francuskoj i šest u Nemačkoj od 2022. godine, prema izveštaju Morning Consult-a “Stanje putovanja i gostoprimstva” objavljenom u septembru.

Blic preporučuje

Interesovanje za putovanja takođe je palo u Kanadi i Rusiji (po -4 procentna poena), pokazalo je istraživanje.

Ljudi sve manje zainteresovani da putuju

Foto: Morning Consult / screenshot

Ljudi sve manje zainteresovani da putuju

Usporavanje bi moglo biti izraženije u Evropi, rekla je Lindsey Roeschke, analitičar putovanja.

– Mnogo toga je povezano sa ekonomijom — inflacija je pojela ušteđevinu potrošača u protekloj godini i naterala ih da preispitaju prioritete kako troše – rekla je ona.

Priliv severnoameričkih turista tokom leta povećao je cene, čineći putovanje još skupljim za Evropljane. Sve zajedno, ovo daje pesimističniji pogled na putovanja u poređenju sa drugim regionima.

“Osvetnička putovanja će verovatno izbledeti”

Očekivalo se da će nagomilana potražnja imati veću otpornost u azijsko-pacifičkom regionu, gde su ograničenja na granicama kovida bila na snazi duže nego u drugim delovima sveta.

Međutim, u novom izveštaju ekonomske savetodavne firme “Oksford Ekonomiks” kaže se da će “osvetnička putovanja na kratke udaljenosti verovatno izbledeti” u regionu.

Što se tiče toga da li ovo sugeriše da se obustavljena potražnja završava: – Da, naši podaci sugerišu da je tako, – rekla je Lindsey.

Foto: Shutterstock / Ringier

“Osvetnička putovanja će verovatno izbledeti”

– To ne znači da će putovanja ponovo značajno opasti, ali… ukratko, većina onih koji su čekali da krenu na svoja ’osvetnička putovanja’ je to već učinila – rekla je ona.

Zaustavljena potražnja podstakla je putovanja u Azijsko-pacifički region u prvoj polovini 2023. godine, ali od tada trend počinje da se preokreće, navodi se u saopštenju, navodeći pad broja posetilaca iz Singapura u Maleziju nakon porasta krajem 2022.

– Očekujemo sličnu, iako manje izraženu, dinamiku za ostatak regiona kako se početna navala putovanja na kratke relacije smiruje, navodi se u izveštaju.

U izveštajima se navodi da će dolasci iz drugih delova sveta, posebno iz Sjedinjenih Država i Evrope, takođe verovatno opasti, pošto su odloženi efekti pooštravanja monetarne politike pogodili novčanike putnika.

– Držimo se našeg poziva da će SAD ući u recesiju na početku godine. Putovanja su uglavnom luksuzno dobro i među prvim stvarima koje treba smanjiti kada vremena postanu teža – navodi se u izveštaju.

Kineski potrošači “gube užitak”

Izveštaj Morning Consult-a pokazuje da su namere za putovanja porasle na nekoliko mesta, naime u Kini, Meksiku i Japanu.

Međutim, japanski entuzijazam za putovanja i dalje je prigušen, sa samo 53% ispitanika koji su rekli da planiraju da putuju radi razonode u narednih 12 meseci, što je najniži nivo od 15 zemalja u anketi.

Ipak, putovanja u Kini cvetaju. Kako zemlja slavi praznik “Zlatne nedelje”, domaće rezervacije su porasle skoro šest puta – a izlazne više od 20 puta – u odnosu na prethodnu godinu, prema kineskoj turističkoj agenciji Fligi.

Ali ovaj nivo žara možda neće trajati, upozorava Oksford Ekonomika.

– Kineski potrošači brzo gube užitak nakon početnog naleta potrošnje na ponovno otvaranje. Visoka nezaposlenost, negativni efekti na bogatstvo iz problematičnog imovinskog sektora i slab rast plata ne predstavljaju jaku pozadinu za prskanje na praznike u inostranstvu – navodi se.

Izveštaj napominje rizik da što duže kineski turisti putuju u zemlji, može doći do trajne promene u preferencijama za putovanja među populacijom u kojoj su međunarodna putovanja izgubila neki sjaj kao statusni simbol.

Većina kineskih turista putuje unutar Kine i njenih posebnih autonomnih regiona Hong Kong i Makao. Nedelju dana pre Zlatne nedelje, standardne sobe u 22 kazino hotela u Makau bile su rasprodate za tri od osmodnevnih praznika, prema GGRAsia, kompaniji koja prati azijske kazino industrije.

Interesovanje kineskih putnika da posete određena mesta opada

Foto: shutterstock

Interesovanje kineskih putnika da posete određena mesta opada

Štaviše, interesovanje kineskih putnika da posete određena mesta opada, navodi se u izveštaju Morning Consult-a. Namere da posete Severnu Ameriku pale su za 23 procentna poena u odnosu na 2022, što je daleko nadmašilo pad interesovanja iz Južne Koreje (12 procentnih poena) i Japana (9 procentnih poena).

Pad u Kini je posebno zabrinjavajući. Dok su razlozi mešavina logističkih (letovi su retki i skupi) i geopolitičkih (tenzije su visoke između vlada SAD i Kine), pad predstavlja udarac destinacijama koje su se nadale snažnijem oporavku – navodi se u izveštaju.

Zaustavljena potražnja

Odlazna putovanja iz Kine će nastaviti da rastu, jer se ograničenja u pogledu letova i obrade pasoša ublažavaju. Ali to možda neće biti dovoljno da se nadoknadi gubitak putnika iz drugih regiona, prema Okford Economics.

Kako se navodi, podsticaj turizma u Aziji je prošao vrhunac. Iako su kontinentalni Kinezi veoma važni za region… malo je verovatno da će rast broja biti dovoljan da zaustavi ukupni tempo oporavka turizma koji se usporava u većini mesta.

– Pojačanje isključivo zbog zaostale potražnje moglo bi uskoro krenuti svojim tokom. Potrošači u naprednim ekonomijama, posebno u SAD, verovatno će ublažiti svoje planove potrošnje suočeni sa neizvesnim ekonomskim okruženjem. Drugi će ih možda pratiti dok se njihove domaće privrede prehlade – navodi se.

Međutim, turistička industrija ostaje bikovska. Istraživanje JLL objavljeno u četvrtak pokazalo je da 77 odsto vlasnika hotela i operatera u azijsko-pacifičkom regionu očekuje porast nivoa popunjenosti u 2024.

(Izvor: CNBC)

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com