Kompanije će do 2025. godine nastaviti da se suočavaju sa gorućim problemom nedostatka kvalitetne radne snage
Kolike su razmere ovog izazova pokazuju i prognoze da će svako deseto radno mesto ostati nepopunjeno, kao i da će doći do porasta cene rada od 16 odsto, objavljuje portal Biznis u regionu.
Čak 93 odsto kompanija planira da manjak radnika nadomesti povećanjem opsega posla trenutnim radnicima, pokazalo je novo istraživanje međunarodne konsultantske kuće Horváth, u kojem je učestvovalo 50 finansijskih direktora kompanija iz sveta, od kojih 43 odsto ostvaruje prihode koji premašuju milijardu evra, a trećina ima više od 5.000 zaposlenih.
Studija je potvrdila da su rastući troškovi rada, jaz između dostupnih i potrebnih veština zaposlenih, kao i nemogućnost popunjavanja radnih mesta na vreme među najvećim izazovima sa kojima će se kompanije i u narednom periodu suočavati.
PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE
Radnicima najviše nedostaju meke veštine
Robert Ćuzela Piljac iz konsultantske kuće Horváth objašnjava da se očekuje da će to izazvati povećanje obima posla za postojeću radnu snagu, rast cena rada, usporavanje implementacije novih poslovnih rešenja unutar kompanija, ali i veću tražnju za određenim setom veština kod zaposlenih.
“Iako se često naglašava nedostatak zaposlenih sa određenim tehničkim veštinama, poput programera ili radnika u oblasti građevinarstva ili turizma, naše istraživanje je pokazalo da kompanijama najviše nedostaju soft skills. Reč je o veštinama koja se tiču interakcije s kolegama, kao što su komunikacija, radna etika, motivacija, dobra saradnja i pronalazak rešenja. Slede poslovne veštine: razumevanje poslovanja kompanije i primena digitalnih rešenja, a na kraju i funkcionalne veštine, poput razumevanja procesa, poznavanja IT sistema i analitičnosti”, objašnjava Ćuzela Piljac.
Uzrok otežanog dolaska do zaposlenih čak 76 odsto menadžera vidi u oštroj globalnoj i regionalnoj konkurenciji, skoro polovina ispitanika navodi demografske promene, dok pet odsto ispitanika smatra kako njihova kompanija plaća znatno manje od konkurencije.