Evo kako razgovarati sa zaposlenima kad ne rade dobro

Normalno da je svaki sukob neugodan, no to je menadžerima u opisu posla. Šefovima su takođe potrebne smernice, i konstruktivna kritika, kako bi se poboljšali u svojoj profesiji.

Blic preporučuje

Stranica business.com je ponudila nekoliko saveta kako razgovarati sa zaposlenima kad ne rade dobro. Evo šest najboljih.

Budite direktni, iskreni, i odmereni

Kad bi ih pitali, većina menadžera bi se složila da je bitno biti direktan i određen pri razgovoru s neefikasnim zaposlenima, te da je važno dati iskrenu konstruktivnu kritiku. Pritom pružite primere kako se njihov posao promenio, i kako ne uspevaju da ispune očekivanja – izbegavajte generalizaciju.

Odmerena, i pravovremena kritika je ključna. Što duže neki problem ostane “da visi” to ćete ga teže rešiti. Dakle, što ranije uđete u nužne interakcije, manje je verovatno da će ih zaposleni gledati kako kažnjavanje. Osim toga, biće im jasno da su u okruženju koje podstiče lični razvoj.

Ponekad je vrlo korisno i ilustrovati zaposlenom kako njegova/njena efikasnost utiče na njihov tim, ili kompaniju u globalu, i kako se to odražava na njihovo dugoročno zaposlenje. Neki menadžeri se koriste i vizualnima alatima kako bi bili što jasniji, na primer s tablom i markerima, za jasnije ocrtavanje ključnih problema.

Pitajte i slušajte

Kako bi ostvarili produktivan razgovor, vrlo je bitno i tražiti povratne informacije od zaposlenog. Ključno je da razgovor bude obostran. Zaposleni bi trebalo da se oseća sigurnim da se izrazi, a šef bi trebalo aktivno da sluša i odgovara.

Aktivno slušanje osigurava da zaposleni izražava svoje brige i potrebe. To možda takođe pruža šefu korisne informacije: tada može lakše da dokuči zašto zaposleni nije produktivan i može da osmisli potencijalna rešenja.

Kroz pitanja, šefovi saznaju puno više o atmosferi u kompaniji, i na vreme primećuju bitnije probleme s kojima se trebaju suočiti.

Zajedno smislite rešenje

Kad zaposlenom pružite priliku da zajedno s vama osmisli rešenje, osećaće se motivisanim da se poboljšaju. Stoga mnogi vrhunski menadžeri razvijaju ciljeve uzajamno sa zaposlenima. Zapišite te ciljeve, i pobrinite se da svi jasno razumeju što se od njih očekuje.

Kad pitate zaposlene o njihovim profesionalnim ciljevima, lakše ćete razjasniti izvor problema, i usmeriti ih ka razvoju.

Možda zaposleni nisu dovoljno efikasni, jer im uloga nije odgovarajuća, pa bi bilo pametno proceniti da li je zaposleni na poziciji koja je u skladu s njegovim veštinama i interesima.

Ako trenutna uloga zaposlenog nije u skladu s njegovim profesionalnim aspiracijama, možda mu je potrebna prikladna motivacija. Osmislite ideje zajedno, kako bi prilagodili rad njegovim interesima (ako je to moguće).

Pružite im podršku

Kako bi dali merodavnu kritiku morate sami biti dobar primer. Niko neće slušati nedoslednu i licemernu osobu.

Osim toga, bitno je pružiti adekvatnu podršku: trebalo bi da znate kakva je pomoć potrebna zaposlenima i koliko često. Bez konkretnog plana, i povratnih informacija, zaposleni neće znati napreduje li prema cilju ili ne. Stoga bi šefovi trebalo da na nedeljnoj ili mesečnoj bazi pružati povratne informacije, zavisno od potrebe.

Pohvalite trud

Nije lako primiti čak ni najsuosećajniju konstruktivnu kritiku. Zbog toga je ključno da šefovi prepoznaju i pohvale trud zaposlenih. Kad prime priznanje za svoj marljiv rad, zaposleni će biti motivisani da napreduju i da postaju efkasniji.

Finansijska nagrada može motivisati zaposlenike, ali nemojte zanemariti ni važnost iskrenog odavanja priznanja, bilo privatnog ili javnog.

Preduzmite konkretne korake

Ponekad podrška i trening ne poboljšavaju efikansost zaposlenih. Tada je važno preduzeti konkretne korake kako bi se problem razrešio. Zaposleni koji stalno zabušavaju, a nije ih moguće podučiti, mogu imati toksičan efekt na moral kompanije.

Zato je važno voditi jasnu dokumentaciju o neefikasnostima, dogovorenim ciljevima, i kontinuiranom zabušavanju – tako šefovi mogu lakše dokazati da je ponekad otkaz jedino rešenje.

Razgovori s neefikasnim zaposlenima su menadžerima jedan od najgorih aspekata posla. Kako razgovarati sa zaposlenima kad ne rade dobro? Prvo, nemojte previše komplikovati i drugo, pratite šest gore navedenih saveta. Na posletku, budite saosećajni i očekujte pozitivan ishod.

(Izvor: Stratego)

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com