Evo koji su saveti za BOLJU PRODUKTIVNOST tokom rada od kuće

Bez obzira radite li po svom izboru ili u današnjem vremenu po potrebi, rad od kuće ima svoje prednosti, poput izbegavanja svakodnevnog saobraćaja i gužve do dolaska na posao, ali to takođe znači da je na vama da se motivišete i iskoristite svoje vreme onoliko koliko biste to učinili i u kancelarijskom okruženju.

Slušaj vesti

0:00/ 0:00

Foto: shutterstock

Upravo zbog toga ovde su izdvojena tri saveta za održavanje produktivnosti dok radite od kuće jer uspostavljanje određenog radnog prostora može pomoći vašem mozgu da kažete da ste na mestu na kojem trebate radite koncentrisano.

Blic preporučuje

Stvorite “radne” tačke

Kada radite u kancelariji, svakodnevna priprema za posao i putovanje na posao pomažu vašem organizmu da se spremi za taj dan. Kada radite na daljinu ili od kuće, možete mentalno kreirati tačke npr. “započnite dan” kojima ćete se pripremiti za posao na sličan način, poput vežbanja, čitanja vesti ili pripreme kafe. Radni prostor takođe može biti ključan. Ako možete bilo gdje sesti i biti produktivni, to je sjajno.

Ako vam treba veća struktura, uspostavljanje određenog radnog prostora – bilo da se radi o zasebnoj sobi, potpuno opremljenom stolu ili samo čistom delu kuhinjskog stola – šta god vama odgovara i može vam pomoći da se bolje koncentrišete, radite produktivno i bez odvlačenje pažnje. Svakako, izbegavajte raditi kućne zadatke tokom radnog vremena. Na primer, zakažite zasebno vreme za pranje rublja, umesto da se bavite njime dok završavate sa radnom prezentacijom.

Foto: shutterstock

Ostanite motivisani popisom

Jednostavan popis obaveza može učiniti čuda kako bi vas držali organizovanijima, motivisanijima i produktivnijima dok radite od kuće. Dok unosite svoj popis obveza u planer, razmišljajte o velikim, dugoročnim ciljevima, poput završetka projekta, kao i o malim ciljevima, poput izvršavanja zadataka koji vode do tog velikog cilja.

Označavanjem tih manjih ciljeva stvarate sebi sliku napredovanja, što vam daje pozitivni podstrek tokom dana, a i posao se čini mnogo lakšim kad nije sve jedan veliki zadatak. Kao super ideju savetuje se da napišite svoj popis umesto da ga pamtite jer zadovoljstvo precrtavanja zadataka sa popisa može vam pomoći da ostanete motivisani.

Napravite raspored za sve

Posao od kuće zahteva raspored sličan uobičajenom kancelarijskom poslu, osim što ste u tom trenutku i na tom mestu vi smatrate odgovornim. To ne znači da vam ceo dan mora biti samo posao (zapravo je važno redovito praviti pauze kako biste se psihički, fizički i emocionalno osvežili), već da organizujte i sve naredne aktivnosti.

Foto: shutterstock

Kada stvarate svoj raspored, uzmite u obzir ostale obaveze u svom životu i pronađite rutinu koja vam omogućava da se i o njima brinete. Ako idete po dete u školu ili se bavite sportom, volontirate, rasporedite vreme za posao pre ili posle ovih aktivnosti. Nakon što postavite svoj raspored, učinite ga saradnicima vidljivim pomoću zajedničkog kalendara. Na taj će način znati kada se možete slobodno sastati i kada ste rasporedili radno i lično vreme. Takođe je dobra ideja osigurati da prijatelji i porodica razumiju vaš raspored i da ga poštuju. Postavite granice i očekivanja dajući im do znanja da rad od kuće ne znači da ste sve vreme slobodni.

(Bonjour.ba/Manager.ba)

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com