Evo zašto je ekonomska kriza NAJBOLJE VREME ZA JAČANJE vašeg poslovanja

Najnoviji podaci su dostupni i službeni su: diskreciona potrošnja se drastično smanjuje jer se potrošači spremaju za još veće kamatne stope, a inflacija nastavlja da grize. U međuvremenu, platforme za e-trgovinu posustaju jer slaba potrošnja potrošača utiče na krajnji rezultat, piše The Ceo magazine.

Slušaj vesti

0:00/ 0:00

Foto: shutterstock

Pored poremećaja u lancu snabdevanja, manjka osoblja i novog talasa Omicron varijanti, uslovi postaju sve izazovniji za preduzeća, a najgore, moguće, tek sledi.

Blic preporučuje

Padovi nikada nisu dobra vest, ali istorija nam govori da u teškim vremenima firme mogu steći veliku otpornost na vanjske udare. Pošto sam preživio vrhunac globalne finansijske krize (GFC) u maloprodajnoj kozmetičkoj industriji, mogu potvrditi moć iskorišćavanja razmišljanja startup-a za vođenje vitkog i agilnog biznisa koji je uvek spreman da odgovori na promenjive tržišne uslove.

“Zanemarite buku i pratite novac; Konvencionalna mudrost može naložiti da su popusti i rasprodaje način da se krene naprijed, ali to nije nužno slučaj tokom krize.”

Brojni su primjeri snažnih korporativnih velikana osnovanih tokom teških kriza: General Motors , Burger King, CNN, Uber i Airbnb su samo neki od njih. Uprkos nedostatku lakog pristupa finansiranju, slaboj potražnji potrošača i jakoj konkurenciji, ova preduzeća su preovladala zahvaljujući samoj snazi ​​vizije i pametnom donošenju odluka.

Kao i mnoge druge maloprodajne industrije, kozmetički posao je konkurentan; samo najjači prežive dok su ostali izbačeni iz čopora. Kada su vremena teška, nema mesta za greške.

Fokusirajte se na svoje klijente

Tokom GFC-a, broj bankrota u SAD-u je porastao sa 28.322 u 2007. na vrhunac od 60.837 u 2009. Slične stope bankrota su se desile u 34 napredne ekonomije koje čine Organizaciju za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD) tokom tog perioda, delujući kao oštar podsetnik na zahtevnu prirodu vođenja posla.

Dakle, šta bi kompanije trebalo da urade da bi bile sigurne da će izaći kao pobednici krize, a ne kao žrtva?

Prvo, čak i ako je vaša online prodaja jaka, nikada ne biste smeli da dozvoliti da vas to učini samozadovoljnim. Svima je potreban plan za nepredviđene situacije, posebno u nestabilnim vremenima poput ovih. Fokus bi trebalo da bude na povećanju postojeće baze klijenata, a manje na sticanju novih – lojalni kupci manje koštaju posao i lakše ih je zadržati nego pronaći nove.

Sticanje novog kupca je šest do sedam puta skuplje nego zadržati postojećeg, dok samo pet odsto povećanja zadržavanja može povećati prihod za 25-95 odsto. Poslednja stvar koju želite je da izgubite kupce zbog jeftinijeg konkurenta dok traže načine za smanjenje potrošnje.

Razmislite šta čini vaš proizvod, uslugu ili brend tako jedinstvenim i poželjnim za potrošača/biznis. Jedan jednostavan pristup koji smo oduviek koristili u New Laboratories je da uradimo 360 analizu brenda i proizvoda naših klijenata kako bismo procenili njihove snage i slabosti, a zatim projektovali tržišne elemente koje potrošači vole i zbog kojih će se stalno vraćati. To je ujedno i jedan od stubova ekonomski održivog brenda.

Prati novac

Pogledajte marže vašeg poslovanja i razmislite o tome šta vas košta novca koji biste mogli da sačuvate. Preživljavanje je uglavnom igra brojeva i neispitani troškovi mogu učiniti težili ili čak uništiti vaš posao.

Budite realni sa svojim novčanim tokovima i nikada ne pretpostavljajte da su prošle prodaje dobar pokazatelj budućeg učinka. Što se tiče troškova i cena, razgovarajte o izgledima sa svojim partnerima i napravite plan za neizbežna povećanja cena. Snažna potražnja za robom i poremećaji u lancu snabdevanja nastaviće se i moraju se uzeti u obzir.

Ako se vaš brend nalazi u maloprodajnim objektima, ne dozvolite trgovcima da diktiraju vašu poslovnu strategiju. Zanemarite buku i pratite novac; Konvencionalna mudrost može naložiti da su popusti i rasprodaje način da se krene napred, ali to nije nužno slučaj tokom krize. Apple, Chanel i Lush nikada ne idu u prodaju, a ne bi trebalo ni vi ako je to protiv atributa vašeg brenda.

Tajna dugovečnosti u poslovanju je imati snažnu viziju onoga što vaš brend predstavlja. Osim što ćete ostati na vrhu margine i toka novca, ovo uverenje je ono što će vas provesti kroz teške dane. Sada je vreme da se koncentrišete na one proizvode na kojima ste izgradili svoju reputaciju. Tokom krize, potrošači radije troše svoj teško zarađeni novac na ono što je već isprobano i testirano. To je ujedno i vaša sigurna luka.

Iskoristite vreme tako što ćete brzo delovati kako biste izgradili tampon zonu koja će izolovati vaše poslovanje od spoljnih uticaja. I najvažnije od svega, uvek tražite “srebrnu postavu”. Krize su sjajne u isticanju prednosti i slabosti poslovanja, i iako im se niko ne raduje, one predstavljaju sjajnu priliku za rast i učenje.

Kako će poslovni lideri postupiti u narednih nekoliko mjeseci, to će utreti put ili ka padu ili ka uspostavljanju zavidne pozicije.

Autor: Rohan Widdison

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini više od 100.000 ljudi. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com