Ikea snižava prosečne prodajne cene svog nameštaja u celom svetu budući da inflatorni pritisci polako popuštaju iako se ekonomski uslovi pogoršavaju.
Izvor: Poslovni dnevnik/Ana Blašković
Foto, ilustracija: Vadiar / Shutterstock.com
Prodaja najvećeg svetskog trgovca nameštajem porasla je 6,6 posto na 47,6 milijardi evra u godini do kraja avgusta, ali samo zahvaljujući višim cenama budući da su se količine smanjivale.
Tokom pandemije kovida 19 Ikea je bila prisiljena da ide protiv svoje prakse snižavanja cena jer su viši troškovi sirovina i transporta prisilili da deo troškovnog udara prenese na kupce, piše Fajnenšel tajms, a prenosi Poslovni dnevnik.
“U 2023. godinu smo ušli s višim cenama nego što smo želeli. Snižavali smo cene krajem 2023. i ulaskom u 2024. troškovi snabdevanja počeli su da nam padaju” rekao je Džon Abrahamson Ring, izvršni direktor Inter Ikee, vlasnika brenda i koncepta radnji.
Džesper Brodin, izvršni direktor glavnog Ikeinog trgovca na malo, Ingka, dodaje: “Ovo su vremena da se vežete. Vožnja u sledećih nekoliko godina neće biti mirna. Ono što vidim za ovu godinu je da su kupcima zbog kamatnih stopa pred izazovom. Stoga smo snižavali naše cene, svako tržište ulaže u niže cene”.
Iz Ikee ističu da se trend naglog povećanja cena inputa poslednjih godina preokreće što švedskom gigantu otvara prostor da počne da snižava svoje visoke cene i ponovno u ponudu vrate sve proizvode nakon razdoblja slabe dostupnosti uzrokovanog problemima u globalnim lancima snabdevanja.
Međutim, priznaju su da nisu sigurni hoće li taj potez pomoći u podsticanju potrošačke potrošnje s obzirom na to da se niz zemalja suočava s prognozama recesije.
“Na koji način to podstiče potrošnju? Je li moguće generisati rast kroz pristupačnost? Tokom krize Lehman Brothersa 2008. to je bilo moguće u severnoj Evropi, ali ne i u južnoj Evropi”, primećuje Brodin.
Rast broja poseta
FT piše da se Ikea suprotstavlja trendu brojnih trgovaca koji su se odlučili da smanje broj radnji pod upravljanjem.
Ingka, koja upravlja s 537 trgovina različitih veličina, otvorila je 60 novih lokacija prošle godine uključujući one u centru Kopenhagena, Madrida i San Franciska, kao i niz dostavnih centara.
“To je poput smrti knjige”, rekao je Brodin, aludirajući na proročanstva o kraju trgovine. Broj poseta Ikeinim trgovinama porastao je sedam odsto na 697 miliona prošle godine, dok ih Ikea sve više koristi kao centre za isporuku i logistiku svog internet poslovanja.
U poslednjih pet godina švedska korporacija prošla je opsežnu transformaciju, odmaknuvši se od puke ponude velikih trgovina van gradova prema konceptu više trgovina u gradskim centrima i nudeći širu lepezu usluga poput dostave, montaže i planiranja, zaključuje FT.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.