JOŠ JEDNA TURSKA KOMPANIJA ODLAZI IZ CRNE GORE? Pregovori u toku

Nakon što je Toščelik prihvatio da proda nikšićku železaru državnoj Elektroprivredi (EPCG) za 20 miliona evra, još jedna velika turska kompanija bi mogla da napusti crnogorsko tržište.

Slušaj vesti

0:00/ 0:00

Foto: shutterstock

Naime, Vlada Crne Gore je, kako je saopšteno iz Ministarstva finansija, zainteresovana za preuzimanje kontejnerskog dela Luke Bar koji je pre osam godina (2014.) prodat turskom Global Portsu.

Blic preporučuje

Da su kontakti s turskom kompanijom u toku, potvrdio je i ministar finansija, Aleksandar Damjanović.

“Spajanje Luke Bar i kompanije Port of Adria rezultiralo bi većom efikasnošću poslovanja u jedinstvenom lučkom području”, poručeno je na sastanku Damjanovića sa predstavnicima ove kompanije.

Na sastanku je i formalno iskazana zainteresovanost države za preuzimanjem vlasništva u Port of Adria.

Kako je saopšteno iz Ministarstva finansija, Damjanović se u petak sastao sa izvršnim direktorom Port of Adrije, Sedatom Karom i i članicom upravnog odbora Draganom Radević. Tokom sastanka bilo je reči o trenutnom statusu i aktuelnom poslovanju ove kompanije.

Foto: Oliver Bunić / Ringier

Govoreći o budućnosti luke, na sastanku su razmatrana optimalna rešenja za održivost poslovanja i upravljanje kompanijom.

“Preliminarni razgovori bili su prilika da menadžment ove kompanije detaljnije upozna ministra finansija sa svim izazovima sa kojima su se susreli u dosadašnjem poslovanju, kako u pogledu dugih i komplikovanih administrativnih procedura, zatečenog stanja prilikom preuzimanja upravljanja koje je, između ostalog, podrazumevalo neadekvatnu opremljenost, starosnu strukturu zaposlenih, te kompleksne radne odnose koji su rezultirali sudskim sporovima”, navodi se u saopštenju.

Ministar je upoznat i sa, kako su naveli iz Port of Adria “problemom kršenja prava ekskluzivnosti koje je Port of Adria dato ugovorom o koncesiji, te nelojalnom konkurencijom zbog činjenice da određene kompanije obavljaju lučke aktivnosti bez koncesionih prava, pritom ne plaćaju koncesionu naknadu i van su bilo kakve kontrole nadležnih institucija”.

Damjanović je kazao da resor kojim rukovodi, kao i Vlada u celini prate problematiku u konkretnom slučaju i da su odlučni da kreiraju i sprovedu model objedinjavanja Luke Bar i Port of Adria u vlasništvu države na način koji bi bio optimalan i za državu i za sadašnjeg većinskog vlasnika Port of Adria.

Takođe je i formalno iskazana zainteresovanost države za preuzimanjem vlasništva u Port of Adria.

Foto: shutterstock

Iz ovog vladinog resora podsećaju da je Port of Adria, nekadašnji Kontejnerski terminal i generalni tereti, u većinskom vlasništvu kompanije Global Ports Holding od 2014. godine, koja posluje u 14 zemalja i upravlja sa 27 luka.

Dogovoreno je da današnji, inicijalni razgovor, bude nastavljen u proširenom formatu koji bi podrazumevao prisustvo predsednika Vlade, kao i predsednika odbora direktora Port of Adria.

Iz Vlade se i ranije moglo čuti da žele da vrate Port of Adria u državno vlasništvo, jer bi “benefiti od potencijalnog objedinjavanja dva terminal operatora u barskoj luci, kompanija Port of Adria i Luka Bar bili bi višestruki i doveli bi do povećanja konkurentnosti u lučkom pretovaru”.

Pored toga, iz Vlade su i više puta ponovili da žele uvećaju udeo u vlasništvu u Luci Bar, pa je u četvrtak na sednici usvojena informacija, dok je juče na Montenegroberzi država kupila oko devet miliona akcija za 8,18 miliona evra.

(Investitor)

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com