Kakve promene možemo da očekujemo na ovogodišnjem Sajmu automobila?

Tekst objavljen: 17.03.2023 16:45        

Tradicionalni 55. Međunarodni salon automobila pod sloganom “Koji je zvuk automobila?” održaće se na Beogradskom sajmu od 22. do 28. marta, a kako je najavljeno, okupiće 250 izlagača koji će predstaviti 33 automobilska brenda, a imaće i 40 premijernih predstavljanja modela

Kakve promene možemo da očekujemo na ovogodišnjem Sajmu automobila?

Takođe, pod sloganom “Strast je uvek na dva točka”, u isto vreme i na istom mestu, održaće se i 15. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme “Motopašion”, a kako je najavljeno 60 izlagača predstaviće više od 40 brendova motocikala, kvadova, skutera.

Koordinator Beogradskog sajma Zoran Lupšić rekao je da imajući u vidu akteulene probleme proizvođača automobila i disbalans u proizvodnji i potražnji format ovogodišnje manifestacije je izmenjen.

Naime, kako je rekao, trajanje sajma je skraćeno sa 10 na sedam dana, i komercijalni efekat koji je bio dominantna karakteristika ovakvih sajmova ove godine će biti izostavljen.

“Nema velikih lagera za brzu isporuku vozila, nema popusta jer uslovi na tržištu – odnos ponude i tražnje diktiraju takvu cenovnu politiku. Utoliko je značajnije to što smo uspeli da organizujemo ovaj sajam uz prisustvo praktično svih vodećih svetskih brendova, ukupno 33”, rekao je Lupšić.

Takođe, dodao je da su kod srpskih izlagača, pre svega uvoznika, smanjeni budžeti za sve marketinške aktivnosti, a samim tim i za sajamski nastup.

“Zato smo se dogovorili da se ovogodišnji sajam organizuje po jedinstvenoj scenografiji sa unificiranim štandovima u režiji Beogradskog sajma, uz naravno male korporativne elemente i dodatke koji će predstaviti taj korporativni identitet. Ono što je osnovno ove godine korporativni identitet će predstaviti izloženi modeli”, objasnio je Lupšić.

Što se tiče prezentacije dvotočkaša ona će, rekao je Lupšić, ove godine pokazati da je do sada najveća u svim parametrima, kako po broju izlagača, tako u veličini angažovanog prostora i broju noviteta – predstaviće se, najavio je, 40 modela motocikala i skutera na 60 štandova.

Najavio je i veliki broj noviteta ali i povratak nekih brendova koji su izostali proteklih godina, kao što su Kavasaki i Kivej.

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

Predsednica srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Aleksandra Đurđević istakla je da je ono što je već prošle godine bilo akcentovano kao smer i pravac u koji svet ide vrlo jasno i izvesno elektrifikacija.

“Potrebno je da budemo spremni da naša tržišta spremimo na ovu transformaciju koja je najveća transformacija u auto – industriji, jer se ona uvek do sada odnosila na unapređenja postojeće vrste pogona, a sada se dešava na više nivoa”, rekla je Đurđević.

Ona je najavila predstavljanje nekoliko modela električnih vozila na ovom sajmu, ali i hibridnih koji će biti dostupni na srpskom tržištu.

Đurđević je pozdravila odluku Vlade Srbije da poveća ovogodišnji iznos za subvencije za kupovinu ove vrste vozila i naglasila da je infrastruktura za električna vozila nešto čime će se Asocijacija posebno baviti u narednom periodu.

Predsednik izvršnog odbora DDOR osiguranja Novi Sad Frančesko Maši rekao je da prisustvo ove kompanije na sajmu, osim kao tradicionalnog partnera i generalnog sponzora ima za cilj da podigne svest građana o pitanju bezbednosti u saobraćaju koje postaje sve značajnije.

“Prema preliminarnim podacima Evropske komisije 2022. godine oko 20.600 judi poginulo je u saobraćajnim nesrećama, što je 3 odsto više nego 2021. Međutim to je 2.000 manje smrtnih slučajeva nego u godini koja je prethodila pandemiji 2019. Treba napomenuti da su većina žrtava pešaci, biciklisti i motociklisti, kao i da su saobraćajne nesreće vodeći uzrok smrti i dece i mladih, starosti od 5 do 29 godina širom sveta”, rekao je Maši.

Predsednik skupštine Udruženja proizvođača drumskih vozila Igor Ševo rekao je da su izuzetno zadovoljni saradnjom sa Beogradskim sajmom i Asocijacijom uvoznika i da je održavanje sajma, uprkos okolnostima izuzetno značajno.

“Svedoci smo da se sajmovi širom sveta otkazju, premeštaju ili čekaju bolja vremena. Ali, smatram da sajmovi moraju da se održe – kao prilika da se široj publici pokaže ono što se zapravo dešava trenutno u našoj industriji. Sajam je prilika da ljudi vide u kom pravcu ova industrija ide, šta je sve novo i imaju realnu sliku”, rekao je Ševo.

Beogradski sajam je domaćin i organizator ovih manifestacija, a strateški partneri su DDOR osiguranje Novi Sad, Srpska asocijacija uvoznika i delova i Udruženje proizvođača drumskih vozila Srbije.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com