Kao vilin konjic: Erbas testira tehnologije budućnosti

“Erbas ap nekst” (Airbus UpNext), kompanija u potpunom vlasništvu najvećeg evropskog proizvođača aviona Erbas, započeo je testiranje novih tehnologija

Izvor: B92.net

Foto: Erbas/Herve GOUSSE

Foto: Erbas/Herve GOUSSE

“Erbas ap nekst” (Airbus UpNext), kompanija u potpunom vlasništvu najvećeg evropskog proizvođača aviona Erbas, započeo je testiranje novih tehnologija koje su namenjene asistenciji pilotima, kako na zemlji tako i u vazduhu. Tehnologije će biti isprobane na kompanijskom putničkom avionu za testiranje A350-1000, saopštio je Erbas.

Set tehnologija, nazvan Dragon flaj (DragonFly), sastoji se od sistema za automatsko sletanje na alternativne aerodrome u slučaju nužde iz faze krstarenja i sistema automatske pomoći za sletanja i taksiranja. Cilj testiranja navedenih tehnologija je evaluacija, procena njihove izvodljivosti i relevantnosti u sklopu istraživanja novih tehnologija namenjenih potencijalnim sistemima namenjenim omogućavanju automatskog leta a sve kao podrška bezbednijim i efikasnijim letačkim operacijama.

“Ovi testovi predstavljaju jedan od nekoliko koraka u sklopu metodičnog procesa istraživanja tehnologija koje bi trebalo da dodatno unaprede operacije i poboljšaju bezbednost letenja“, kazala je Izabela Lakaz, vođa Dragon flaj demonstratora.

“Inspirisani biomimetikom, testiramo sisteme koji su projketovani da sami prepoznaju odlike reljefa i tako omoguće letelici da ‘vidi’ i bezbedno manevriše autonomno u okviru fizičkog okruženja, na isti način kao što su vilin konjici u stanju da prepoznaju svoje okruženje”, dodala je.

Kako se navodi, tokom test kampanje u letu, nove tehnologije su pokazale da su u stanju da asistiraju pilotima u letu, da upravljaju situacijom kada je pilot onesposobljen kao i tokom sletanja i taksiranja. Uzimajući u obzir uticaj spoljnih faktora na putanju leta kao što su zone letenja, reljef i meteo uslovi, letelica je bila u stanju da generiše novi plan trajektorije letenja i da komunicira sa kontrolom letenja i Operativnim kontrolnim centrom avio-kompanije.

“Erbas ap nekst” je takođe istražio alate za pomoć prilikom taksiranja (vožnje aviona po rulnim stazama aerodroma na sopstveni pogon), koji su probani u realnim operativnim uslovima na aerodromu Tuluz Blanjak. Tehnologija je namanjena da obavesti posadu metodom audio upozorenja na prepreke, asistira u kontroli brzine krstarenja i vodi letelicu do aktivne piste koristeći mapu rulnih staza aerodroma, saopšteno je.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com