Koji vid reklamiranja biznisa je najisplativiji?

Reklamiranje biznisa može biti veoma izazovno za vlasnike. Bilo da je reč o malim ili velikim preduzećima, vlasnici se susreću sa mnogim izazovima i pitanjem koji su vidovi reklamiranja biznisa isplativi, a koje bi trebalo zaobići.

 

Opšte mišljenje je da bi za svaku uspešnu reklamu trebalo izdvojiti veliku sumu novca, međutim, istina je da su neki vidovi oglašavanja veoma povoljni a efikasni.

U nastavku vam predstavljamo analizu savremenih i tradicionalnih vidova oglašavanja i sve njihove prednosti i mane.

#1 Štampa velikih formata – posteri i plakati

Kvalitetni posteri i plakati su tradicionalni vid oglašavanja koji je i danas veoma cenjen i neophodan, bilo da neko tek započinje svoj proboj na tržištu ili je u poslu već godinama. Mnogi preduzetnici prave grešku oslanjajući se isključivo na reklamiranje putem društvenih mreža i ono zaista nekada može biti veoma uspešno ukoliko njihova ciljna grupa provodi mnogo vremena koristeći mreže.

Međutim, nikada ne treba podceniti moć tradicionalnih tehnika oglašavanja, kao što je štampa velikih formata, odnosno štampa iz rolne, a evo i zašto.

Glavne prednosti reklamiranja firme ili biznisa putem postera i plakata su sledeće:

  • Daju svakoj reklami dodatnu dozu autoriteta i ozbiljnosti jer ljudi imaju više poverenja u njih nego, na primer, u reklame na društvenim mrežama;
  • Mogu dopreti do velikog broja ljudi ukoliko su pozicionirane na prometnim mestima.

Mane ovog vida oglašavanja mogu biti:

  • Nemogućnost preciznog određivanja ciljne grupe;
  • Nešto viša cena, a nemogućnost procene uspeha kampanje, odnosno toga koji će broj ljudi videti reklamu.

 

Cena izrade postera i plakata zavisi od njihovih dimenzija, ali i od mesta na koje odlučite da postavite vašu reklamu. Na primer, brendiranje unutrašnjosti autobusa u Beogradu, biće skuplje od postavljenog plakata na nekom manje prometnom mestu u manjem gradu.

#2 Vizit karte – sofisticirani način reklamiranja biznisa

Vizit karte su način da ostavite utisak ozbiljnosti i profesionalnosti na svakoga sa kim se susrećete, jer nikad se ne zna ko vam u budućnosti može postati saradnik.

U svakom trenutku mogu se sresti potencijalni klijenti koji bi mogli biti zainteresovani za usluge ili proizvode koje vaša firma nudi.

Glavne prednosti oglašavanja pomoću vizit kartica su sledeće:

  • Povoljnost izrade kartica;
  • Pozitivni utisak koji ostavljaju u javnosti;

Nedostaci ovog tipa oglašavanja mogu biti ovi:

  • Dvodimenzionalnost – vizit karte nisu dovoljno upečatljive i neće privući svakome pažnju, osim u slučaju kada je nekom zapravo potrebna konkretna usluga koju pružate;
  • Nedovoljno informacija – vizit karte ne pružaju dovoljno informacija o vašem poslu i uspesima koje ste postigli, ne mogu stvoriti utisak prisnosti kod klijenata.

Ukoliko zanemarimo neodostatke koje vizit karte očigledno poseduju, rećićemo samo da bi svakako trebalo da ih ištampate, ukoliko ih vaše preduzeće već nema. Posebno kada je vaš biznis relativno nov, a želite što brži rast. Svaka kvalitetno odrađena vizit karta treba da sadrži ime ili naziv firme, tačnu adresu, broj telefona i e-mail adresu, a osim podataka na njoj, jednako je važan i estetski utisak koji ona ostavlja. Treba uložiti vreme i novac u kvalitetnu izradu i dizajn.

Kada je u pitanju cena izrade vizit kartica, ona se gotovo svuda određuje za količinu od 100 komada, i kreće se od hiljadu dinara, pa sve do nekoliko hiljada dinara, u zavisnosti od tipa papira i kvaliteta štampe za koju se odlučite.

#3 Društvene mreže – omiljeni moderni vid oglašavanja

Društvene mreže su potpuno redefinisale način na koji su do sada brendovi komunicirali sa svojim kupcima.

Već jako dugo društvene mreže nisu samo mesta na kojima se provodi slobodno vreme, ćaska sa prijateljima, igraju igrice i kače fotografije sa godišnjih odmora.

One imaju mnogo prednosti kada je reklamiranje biznisa u pitanju:

  • Putem društvenih mreža se danas može lako dopreti do ciljnih grupa i stvoriti kvalitetna interakcija sa njima i dobiti od njih nešto što je vrlo bitno – fidbek. To bismo izdvojili kao glavnu prednost oglašavanja putem društvenih mreža. Na osnovu lajkova i deljenja biće vam jasno koji tip sadržaja i proizvoda ,,prolazi” kod vaših pratilaca, a koji ne.
  • Može se precizno odrediti ciljna grupa kao i koja su njihova interesovanja, godine, pol…

Što se nedostataka oglašavanja putem društvenih mreža tiče, rekli bismo da je ovo glavni:

  • Nije svaki biznis jednako pogodan za oglašavanje putem društvenih mreža i potrebno je obratiti pažnju na ton kojim se obraćate svojoj ciljnoj grupi, kao i na tip sadržaja koji plasirate, jer ne prolaze isti sadržaji kod istih ljudi. Na primer, šaljivi kratki video snimci koji danas dobijaju najveću pažnju na internetu, nisu pogodni za većinu “ozbiljnijih” branši kao što su osiguranje, bankarstvo, medicina, farmacija i slični, i mogu proizvesti kontraefekat kod publike.

Glavni savet za sve firme koji tek započinju svoj online život je da tekstovi koje kače treba da budu kratki i informativni, a slike i video klipovi koji ih prate atraktivni. Cene reklame variraju od mreže do mreže i zavise od broja ljudi do kojih želite da vaša reklama dopre.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com