Računi za struju – papirni ili elektronski. Nekome je svejedno, nekome baš i nije. Po pravilu i jedan i drugi način plaćanja funkcioniše, a samo ponekad dođe do promene, zbog čega se pismom u rubrici „Među nama” javio i penzioner I. V. iz Beograda jer želi da zna da li će mu računi stizati elektronski ili na papiru pa da ide na šalter.
Ovaj penzioner, kao i većina, prvo želi da izmiri dug za struju i, ako se uklopi u termin, da ostvari popust. Kaže da za potrebe boravka u vikendici na Obedskoj bari troši i plaća struju, kao i da je uredni platiša na osnovu računa, koje mu Elektrodistribucija, ogranak u Rumi, godinama dostavlja na adresu stana u Beogradu. Ranije u papirnatoj formi, a već duže vreme samo u elektronskoj. Od pojave korone struju plaća elektronski preko banke u kojoj ima tekući račun.
– Poslednji račun u elektronskoj formi sam dobio za maj ove godine, a za jun i jul su mi opet račun poslali u papirnatoj formi. Ne smeta mi to, samo neka ih šalju na vreme kako bih u roku izvršio plaćanje. Podrazumeva se da za garantovanu isporuku i plaćanje mora da bude garantovano i na vreme. U računima za maj, u elektronskoj, i za jun i jul u papirnatoj formi promenjeni su i bitni parametri za plaćanje računa, a pored ranijeg podatka „šifra kupca”, u računu je uveden i novi podatak: „naplatni broj” – navodi ovaj čitalac „Politike” u pismu.
Naravno, dodaje, da potrošači nemaju ništa protiv da se unapređuju i razvijaju ne samo sistemi proizvodnje i distribucije struje nego i sistemi za obračun i naplatu potrošene struje. Ali da li to mora da bude toliko ishitreno da najpre računi u elektronskoj formi po novom programu kasne, a zatim da se za sledeća dva meseca isporučilac struje vrati na papirnatu formu računa? Da li to znači da potpisani ugovor ne važi i da će sledeći računi takođe da stižu na papiru?
Reagujući na pismo, iz Elektroprivrede Srbije podsećaju da je krajem prošle godine EPS kupcima na garantovanom snabdevanju ponudio novu digitalnu uslugu dostave elektronskog računa uz popust od 50 dinara.
U prethodnom periodu na području Vojvodine izmenjen je sistem uređenja baze kupaca i svim kupcima koji su u starom sistemu imali opciju slanja računa imejlom i poštom, u novom sistemu je ostavljena opcija slanja samo poštom sve dok se ne izjasne da žele samo imejlom.
Ovim kupcima je u više navrata, na ostavljenu imejl-adresu poslato obaveštenje da se izjasne na koji način žele da dobijaju račune.
Iz EPS-a kažu da su juče, nakon pisma, kontaktirali sa ovim potrošačem iz Rume i da se tada on usmeno izjasnio da ubuduće želi da račune dobija imejlom za merno mesto u Obrežu i za merno mesto u Zemunu. Dogovoreno je da pošalje imejl sa upisanim podacima i zahtevom za dostavu elektronskog računa. Tada će biti sprovedena izmena u rumskoj bazi, a za merno mesto u Zemunu imejl će biti prosleđen kolegama u Beogradu.
Kako do ovog nesporazuma u načinu slanja računa više ne bi dolazilo, iz EPS-a podsećaju da je aktivacija usluge e-račun dostupna na portalu „Uvid u račun” u delu Računi, a zahtev može da se preuzme na sajtu i na šalterima EPS AD.
Zainteresovani kupci mogu da se prijave za uslugu podnošenjem popunjenog zahteva elektronskim putem prema regionalnom području mernog mesta (Novi Sad, Beograd, Kraljevo, Niš, Kragujevac) ili lično na šalterima EPS AD.
Umanjenje u iznosu od 50 dinara (bez akcize i PDV-a) biće obračunato na svakom računu od meseca u kojem se kupac odluči za ovu uslugu, zaključuju nadležni.