LETNJI KAMP ZA MILIJARDERE Šta je “Konferencija u Sunčanoj dolini” i kako je postala mesto sklapanja poslova među ULTRA BOGATIM?

Poslušajte vest preko audio fajla

Vodeći kadrovi tehnoloških divova, medijski moguli i ostali titani će se ove godine ponovo okupiti u Sunčanoj dolini u Ajdahu.

Nakon što je prošle godine samit otkazan zbog pandemije korona virusa, godišnja konferencija će se ove godine, nakon 4. jula, održati u Sunčanoj dolini. Ovaj događaj na koji bez pozivnice ne možete da uđete sastojaće se iz panel diskusija, brojnih sastanaka moćnika iz IT i industrija zabave, kao i jahanje, rafting, vožnja bickilima itd, piše Biznis Insajder.

Alen & Co. investiciona banka koja organizuje ovaj samit, nije još uvek izdala zvanično saopštenje o ovogodišnjem događaju, ali su brojni mediji kao što su Varajeti, Holivud Reporter i lokalni Ajdaho Mauntin Ekspres pisali na tu temu i obelodanili da će se samit ipak desiti.


Foto: Profimedia

Lista gostiju

Prema pisanju Varajetija, ove godine će se na listi gostiju naći mnogi tehnološki tajkuni kao što su Džef Bezos, Tim Kuk iz Epla, Mark Zakerberg, Šeril Sandberg, Satja Nadela iz Majkrosofta, Rid Hastings iz Netfliksa i Ted Sarandos. Na strani medija će se pojaviti direktor Diskaverija Dejvid Zaslav, generalni direktor Diznija Bob Čapek i Šeri Redston iz CBSa.

Ostali eminentni gosti su Voren Bafet, Adam Silver NBA komesar i Rodžer Gudel NFL komesar.

Džek Dorsi CEO Tvitera, investitor Piter Tiel i direktor AT&T Džon Stenki se ove godine neće pojaviti na samitu.


Foto: ANDREW GOMBERT / EPA;

Konferencija u Sunčanoj dolini, koliko god da je ekskluzivna, poznata je po ležerno odevenim izvršnim direktorima i bogatašima, što joj je i donelo nadimak “letnji kamp za milijardere”. Fotografije kraljeva Vol Strita i elite iz Silicijumske doline dok nose predimenzionirane oznake sa imenima i prsluke od flisa redovno postanu viralne.

Zbog ogromnog bogatstva kojim zvanice raspolažu, lokalni aerodrom je uglavnom zaglavljen danima pre početka samog događaja. Privatni avioni su, prema rečima lokalaca, često naslagani jedni na druge.

Ova konferencija je do te mere uticajna i poznata među tehnološkim i medijskim mogulima da je ekranizovana nekoliko puta, poslednji u HBO seriji “Succession”.

Ali konferencija je poznata po još nečemu pored luksuza i prsluka od flisa. To je jedno od gorućih mesta za netvorking i sklapanje ugovora.


Foto: ANDREW GOMBERT / EPA;

Koji kupoprodajni ugovori su sklopljeni u Sunčanoj dolini?

Mimo svih panela, diskusija o biznisu i ekonomji, moć se na ovoj konferenciji krije u sitnim razgovorima između formalnih događaja i oni su uglavnom osnova za dalje sklapanje mega ugovora po kojima je ova konferencija poznata.

Oni se uglavnom dese sa zakašnjenjem od par nedelja do par meseci, ali to ne zaustavlja fotoreportere da kruže ovim predelom i pokušaju da uhvate momenat sklapanja nekog multimilionskog ugovora.

Mi vam prenosimo listu najbitnijih poslova sklopljenjih u Sunčanoj Doliini:


Foto: Foto: Shutterstock / RAS Srbija

Verizon/Yahoo

Kupovinom Jahua (Yahoo) za 4,5 milijarde dolara 2017. godine, Verizon, američki operater, je stvorio Oath, kompaniju koja u svojoj imovini ima preko 50 medijskih i tehnoloških brendova. Nekoliko godina pre toga, mediji su pisali da su direktori Jahua i AOL (partenrske kompanije Verizonu) sedeli udubljeni u razgovor u baru rizorta u Sunčanoj Dolini.

AOL/Verizon

Jedna od najvećih akvizicija 2015. godine dogovorena je u Sunčanoj Dolini. Godinu dana pre toga direktori AOL i Verizona su se sastali na ručku tokom ove konferencije., što je rezultiralo prodajom AOL-a Verizonu za 4.4 milijarde dolara. Ovim spajanjem Verizon je postao neprikosnoven u setu mobilnog i video oglašavanja.

Amazon/Vašington post

Pre, sada već 8 godina, Džef Bezos je iznenadio svetsku javnost objavivši da je kupio Vošington Post za 250 miliona dolara. Kako je tada pisao Vol Strit Žurnal, Bezos se sastao na ručku sa Donaldom Grahamom, predsedavajućim Vošington Posta.

Ovaj sastanak nije bio potpuno spontan. Allen & Co, investiciona banka koja održava konferenciju je bila uposlena od strane Grahama da nađu način da prodaju tu medijsku kuću.

Dizni/ABC

Jedna od najvećih akvizicija ikada u svetu medija, koja se desila pre 26 godina desila se uprvao u Sunčanoj dolini. Te 1995. Dizni je za 19 milijardi dolara kupio ABC i tako počeo da stvara multimedijalnu zver kakvom ga danas poznajemo. Ne samo to, nego je ova kupovina postavila Sunčanu dolinu u žižu javnosti.

Kako je tada pisao Nju Jork Tajms, tadašnji direktor Diznija Majkl Ajsner je slučajno naleteo na Vorena Bafeta kog je pitao za savet oko saradnje sa ABC-om. Bafet ga je potom upoznao sa direktorom ABC Tomasom Marfijem.