Lučić: Telekom Srbija ne planira poskupljenja

Govoreći na panelu o telekomunikacijama konferencije Digital 2022 koja je danas počela u Beogradu Lučić je ocenio da cene određuje konkurencija na tržištu.

telekom, srbija

Podsetio je da Telekom grupa ima 11 miliona korisnika i sada već više od 1,5 miliona TV korisnika.

Analizirajući godinu između dve konferencije Digital Lučić je primetio da se više promenilo svetsko okruženje nego trendovi u Srbiji i okruženju.

“Novina je da Telekom Srbija nije ništa akvizirao što je bio trend ranijih godina”, rekao je on.

Lučić je rekao da je Telekom završio glavne investicije, ima vrlo dobru 4G, kao i kredit EIB za pripremu za 5G mrežu.

Pored razvoja digitalnih servisa Telekom u 2022. finansira prve startapove, a do kraja godine pomoći će bar pet starapova za koje misli da će biti vrlo uspešni, dodao je Lučić.

Naveo je i kompanija već dve godine beleži rast prihoda, a posebno je i stakao rast prihoda u mobilnoj telefoniji.

“Dosta smo u povoljnoj situaciji. Glavne investicije smo završili dok su pare bile lako dostupne i povoljne. Sada skupljamo plodove investicija”, rekao je on.

Lučić je ocenio da zahvaljujući politici Vlada Srbije rast cena električne energije neće poremetiti investicioni ciklus kompanije.

“Pred nama je završetak optičke infrastrukture, i sledeće godine 5G u Srbiji. Nadam se da ćemo to razvijati i u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini”, rekao je Lučić.

Naveo je da je Telekom pustio mobilni u Švajcarskoj, da će u oktobru biti puštena mreža u Severnoj Makedoniji, a uslediće Nemačka.

“Ne vidim da ćemo imati problema sa razvojem”, rekao je i poručio da Telekom ima ambiciju da preko ponude digitalnih servisa tržišno napadne čitav svet.

Fokus te kompanije je da po pitanju tržišta kontenta bude regionalni lider, pre svega u sportu, muzici i zabavi i da to ponudi na Ex Ju prostoru i dijaspori.

Generalni direktor A1 u Srbiji i Sloveniji Dejan Turk rekao je da se po pitanju troškova za struju situacije razlikuju u te dve države, jer je taj trošak posle povećanja cena u Sloveniji izbio na drugo mesto odmah posle troška za ljude.

Istakao je da je godinu za A1 u Srbiji obeležilo dizanje puno baznih stanica, odnosno rad na kvalitetu mreže, u koju, inace, prelazi najviše korisnika.

Turk je naveo da je na nivou čitave grupe A1 fokus na razvoju digitalnih servisa jer taj sektor raste.

On je naveo i da je Srbija jedina zemlja u okruženju bez 5G mreže, kao i da je svake godine u našoj zemlji sve teže na 4G mreži imati dobre brzine protoka.

“Apelujem da Vladi Srbije kad bude formirana među prioritetima bude javno nadmetanje za 5G. Da bismo tu mrežu mogli da pokrenemo krajem sledeće godine”, rekao je on.

Generalni direktor Orion telekoma Slobodan Đinović ocenio je da je prednost Srbije kod tržišta telekomunikacija i dalje jeftinija energija.

On je rekao da će za razliku od kovid krize, koji je bio “savršena oluja” za rast telekomunikacija, nova energetska kriza sa inflacijom doneti veliki probleme operaterima koji nemaju svoju infrastrukturu.

Naveo da je po tom pitanju Telekom Srbije u prednosti jer je ulaganja u infrastrukturu završio.

Ocenio je da će infrastruktura imati sve veću vrednost, te da će se jednog dana na troškove za njeno korišćenje gledati kao danas na iznenađenje koje je donela cena energije.

Zoran Vasiljev, generalni direktor Centili grupe, koja na poslu monetizacije digitalnih servisa radi sa 200 operatera u 82 zemlje ocenio je da će uprkos korekciji koja se trenutno događa tržiste nastaviti da raste.

“Bitno da se operaterima omogući ulaganje u infrastrukturu, i tako pošalje ostalim signal da se uključe na spremnu infrastrukturu za monetizaciju”, rekao je Vasiljev.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com