Mercedes je još prošle godine potvrdio svoju novu strategiju koja ima za cilj smanjenje troškova i fokusiranje na profitabilna Top-End Luxury i Core Luxury vozila
Iako nemački proizvođač automobila tada nije ulazio u detalje, Car & Driver sada popunjava rupe. Publikacija je razgovarala sa nekoliko “top menadžera” i izvestila da će “od 33 karoserijske verzije koje Mercedes trenutno nudi između Evrope i SAD, samo 14 preživeti”.
Entry Luxury vozila će se i dalje postojati, ali se nemačka kompanija obavezala da će skoro prepoloviti ponudu.
Čini se da će kupei i karavani biti među najteže pogođenima. Ovo nije previše iznenađujuće jer se Mercedes već kretao u tom pravcu kada su ukinuti S Klasa kupe i kabriolet. Budući CLE će zameniti i kupe i kabriolete C i E klase.
Međutim, to je tek početak jer publikacija kaže da će CLS biti odbačen 2024. godine. AMG GT 4-Door će uskoro slediti, što bi značilo da je model trajao samo jednu generaciju.
PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE
Čak ni krosover kupe modeli neće biti pošteđeni. Dok će GLC i GLE sledeće generacije navodno nuditi varijante kosover kupea, one će u budućnosti nestati. Tačan tajming nije poznat, ali zvuči kao da će biti ukinuti kada modeli sledeće generacije stignu do kraja puta.
Što se karavana tiče, C Klasa karavan će navodno “nestati posle 2028.”
Špijunski fotografi su već snimili novu E Klasu karavan, ali će navodno biti ukinuta zauvek 2030. Dok bi sledeća generacija CLA trebalo da debituje 2025. i da nudi Shooting Brake varijantu, ona će navodno biti poslednja.
Jedan visoki zvaničnik je za publikaciju rekao: “Na kraju krajeva, jednostavno nam ne treba karavan ili ponude sa dvoja vrata sa lošim učinkom da bismo povećali obim”.
Dalje mavode da su “prostor i vreme” najvažniji elementi savremenog luksuza, tako da “fensi” karoserija i modeli koji prolaze samo u Evropi nemaju smisla.
Ipak, postoji i nekoliko zanimljivih modela koji stižu, uključujući novi kupe sa četvoro vrata za 2026. Maybach je takođe najavio ultraluksuznu verziju najnovijeg SL-a.
Publikacija takođe kaže da će od 2026. postojati robusni GLG SUV, a možda čak i Maybach V klasa. Sem toga, nedavno najavljeni brend Mythos bi mogao da ponudi pickup baziran na G Klasi i moderni Gullwing.
Mnogi budući modeli će biti električni, a Car & Driver kaže da će napraviti veliki korak napred zahvaljujući baterijama kapaciteta do 150 kWh. Mogli bi da imaju do 805 km dometa u WLTP ciklusu, kao i brže vreme punjenja zahvaljujući mogućnosti brzog punjenja od 270 kW.