Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da će od Beograda do Budimpešte sredinom 2025. godine moći da se brzom prugom stigne za dva časa i 45 minuta, kada bude završena izgradnja.
0:00/ 0:00
Govoreći na temu modernizacije železničkog saobraćaja, Vesić je rekao da se uveliko gradi pruga između Subotice i Novog Sada.
Blic preporučuje
“Ta pruga treba da bude završena 2024. godine. Trebalo je 2025. godine, ali su skraćeni rokovi u dogovoru sa izvođačima. Mađari će takođe svoj deo završiti do kraja 2024. godine, tako da ćemo sredinom 2025. imati brzi voz, moći ćete da stignete za dva časa i 45 minuta od Beograda do glavnog grada Mađarske. Neće biti stajanja na granici, jer će mađarska carina biti u Beogradu, a srpska u Budimpešti”, rekao je Vesić za TV “Prva”.
Ministar je dodao da očekuje da se tokom januara postigne dogovor o izgradnji brze pruge Beograd-Niš.
“Evropska unija će dati 600 miliona evra, dakle, deo sredstava će doći iz Evropske investicione banke, a deo će biti iz budžeta, pa ćemo 2028-29. godine imati brzu prugu do Niša. Gradićemo i brzu prugu od Niša do Preševa, tako da ćemo kroz čitavu zemlju imati brzu prugu”, istakao je Vesić i dodao da će još neke relacije biti napravljene, a brojne rekonstrunisane, posebno pruga Beograd-Bar i Niš-Dimitrovgrad.
“Životni vek pruga je 25 godina. Pored izgradnje novih, u planu je rekonstruisanje oko 1.200 kilometara pruge. Jasno je da postoje pruge starije od 25 godina, važno je da rekonstruišemo postojeće. Prosečna brzina vozova u Srbiji je trenutno 60 kilometara na čas, a do pre par godina bila je 42 kilometara na čas. Od 2012. godine izgrađeno je 108 kilometara nove pruge, u toku je izgradnja još 156 kilometara. Od 2015. godine počela su značajnija ulaganja u pruge”, napomenuo je Vesić.
Vesić je ukazao na to da je u Srbiji na pružnim prelazima prošle godine poginulo 47 ljudi, a ukupno u saobraćajnim nesrećama 535 ljudi, što je povećanje u odnosu na 2021. godinu, kada je poginula 521 osoba.
“Pre 12 godina, odnosno, 2011. godine, stradalo je 734 osoba, a devedesetih je stradalo i po hiljadu i po ljudi godišnje. Određene zakonske mere daju rezultate, ali smo i dalje zemlja Zapadnog Balkana u kojoj ljudi najviše stradaju u saobraćajnim nesrećama”, upozorio je Vesić.
Govoreći o izgradnji puteva, Vesić je rekao da su u toku mnogi projekti, da će uskoro biti završena obilaznica oko Beograda, a obilaznica koja će uključivati i Pančevo trebalo bi da bude završena za četiri godine.
“Svakako, biće rasterećeniji saobraćaj kada se završe obilaznice oko Beograda, uključujući i kod Pančeva. Recimo, moći će iz ulice Jurija Gagarina na Novom Beogradu da se uključite na autoput. Kruševac će od marta biti priključen na autoput od marta, radi se na Moravskom koridoru, radi se na brojnim mestima u Srbiji”, rekao je ministar.
Povodom nesreće od prošlog meseca kada se kod Pirota prevrnuo vagon sa amonijakom, Vesić je rekao da je u toku istraga.
“Prevoz opasnih materija se odvija kao i prevoz svakih drugih materija, ali postoje zakoni, uredbe kako se to radi. Što se tiče Pirota, da li je neko kriv, videćemo kada se utvrde činjenice. Ako je neko kriv, taj neće biti zaštićen. Razvijenost zemlje vam ne garantuje da neće doći do železničkih nesreća, kojih ima i u najrazvijenjim zemljama”, rekao je Vesić.
Ministar je istakao i da je situacija rešena i da će u septembru početi izgradnja fabrike za preradu otpadnih voda “Veliko selo”.
(Tanjug)
Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.