Ostalo je 15 dana do obavezne primene e-faktura

Korisnici javnih sredstava bili su prvi koji su od 1. maja ove godine izdavali i primali e-fakture.

Izvor: B92.net

Foto: Sunshine Studio, shutterstock

Foto: Sunshine Studio, shutterstock

Njih su sledili subjekti privatnog sektora koji posluju sa javnim sektorom. U sistemu elektronskog fakturisanja je 10.692 korisnika javnih sredstava, a kroz sistem prošlo više od 6 miliona e-faktura.

Od 1. januara 2023. godine počinje obavezno slanje, primanje i čuvanje e-faktura za subjekte privatnog sektora koji su u obveznici PDV, a sistem elektronskih faktura je već prešao “prelomnu tačku” tvrde zadovoljni privrednici. “Na današnji dan imamo oko 200 hiljada otvorenih naloga, i svi oni su aktivni. Od čega je 10.692 subjekata javnog sektora i blizu 97 hiljada subjekata privatnog sektora je već razmenilo najmanje jednu fakturu. Što se tiče privrede glavna prednost je ubrzavanje procesa koji se tiče obrade faktura, to su digitalizacija i automatizacija. Nastavićemo da prebacujemo sve na digitalnu formu kao što su akcize, otpremnice, a pre toga smo realizovali sistem elektronske fiskalizacije. Povezivanjem sa sistemom fiskalizacije I sa Upravom carina, već se stvaraju uslovi za poluautomatsko popunjavanje poreske prijave i privreda će brže podnositi poreske prijave kada se sistem zaokruži”, rekao je Vuk Delibašić savetnik u Ministarstvu finansija.

Benefiti za državu koje sistem elektronskih faktura nosi su brojne, a među najznačajnijim su izbegavanja u naplati poreza i smanjenje sive ekonomije. Na 1.000 elektronski izdatih faktura ušteda može biti do 150.000 dinara.

“Što se privrede tiče najveći efekat je vezan za ubrzanje procesa obrade fakture, smanjuje se suvišna administracija, sada imate elektronsku fakturu, nemate obaveza da je pakujete, arhivirate, šaljete na određenu adresu i to smanjuje troškove. Pored te vrste uštede skraćuje se vreme za povraćaj PDV-a. To poboljšava i likvidnost privrede, ima više raspoloživih sredstava, ali i donosi i veću pravnu sigurnost, može da poboljša i konkurentski položaj čitave privrede. Sama preduzeća su tražila ovaj proces”, rekao je prof. dr Bojan Dimitrijević, član Fiskalnog saveta.

On je pomenuo da strani investitori vole dobro uređen sistem, gde postoje jasno uređena pravila kao i pravni sistem i poštuju zemlje u kojima je siva ekonomija svedena na procente uporedive sa EU, pozdravljaju i proces digitalizacije i automatske obrade podataka. “Strani ulagači mnogo lakše pristaju da ulažu u jedan tako dobro uređeni sistem, koji ima jasnu fiskalnu sigurnost i transparentnost” rekao je Dimitrijević.

Privreda je saglasna da je ovo dobar put u daljem poslovanju koji će svima omogućiti efikasnost.

“E-fakture nam donose ubrzanje poslovnog procesa, bez “čekanja u redu”, jer se sve završava online sa manje papirologije i jasnim pregledom stanja, efikasnim funkcionisanjem svih učesnika u sistemu, pojednostavljenom komunikacijom u prometu, svođenjem potencijalnih grešaka na minimum. Mi već uveliko radimo u ovom sistemu, jer poslujemo sa javnim preduzećima, tako da imamo i ulazne i izlazne e-fakture i vrlo smo zadovoljni kako sve funcioniše i brzo smo se navikli na proces. S druge strane, primenjujemo nordijske vrednosti, kada je reč o očuvanju životne sredine i planete u celosti gde god radili u svetu. Drago nam je što se ovakav sistem rada kao što su e-fakture od sada i u Srbiji podrazumeva, jer se na taj način obezbeđuje čistija i zdravija sredina, ali i savremen pristup radu. Husqvarna na ovaj način prodaju motornih proizvoda za košenje i sečenje još više unapređuje. Vrlo smo otvoreni za inovacije, a digitalizacija je za nas unapređenje procesa rada kako unutar firme, tako i sa biznis sektorom, a e-fakture su oblast u kojoj država i biznis nalaze zajednički interes”, poručuju iz Husqvarne.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com