Ovo je 5 ključnih saveta za uspešnu verbalnu poslovnu komunikaciju

Dobra poslovna komunikacija od izuzetne je važnosti u poslovnom svetu. Bilo da je reč o razgovoru za posao, razgovoru s klijentima i partnerima ili informativnom govoru, ta veština je danas ključna. Pa kako ostvariti uspešnu poslovnu komunikaciju?

5 ključnih saveta za uspešnu verbalnu poslovnu komunikaciju

Foto: shutterstock

5 ključnih saveta za uspešnu verbalnu poslovnu komunikaciju

Bez obzira koliko pedantno planirate svoje reči, nikad ne možete kontrolisati kako će drugi primiti vašu poruku. Ipak, neke stvari zavise o vašem uticaju, kao na primer ritam, intenzitet, i glasnoća. Ako znate što je u vašoj moći, lakše ćete se pripremiti i maksimalno iskoristiti svaku priliku za komunikaciju. Evo kojih pet poslovnih saveta nudi stranica Entrepreneur.com:

Blic preporučuje

1. Nikad nemojte doći nepripremljeni

Mislite pre nego što govorite. Većina nas najbolje funkcioniše kad imamo vremena da procesiramo vlastite misli pre nego ih podelimo. Ako je razgovor ili sastanak vredan vašeg dragocenog vremena, uzmite i nekoliko minuta kako bi pripremili nacrt govora. Za izuzetno bitan razgovor, pokušajte s osobom od povjerenja prije izvježbati razgovor kako bi uklonili sitne pogreške.

2. Stavite se u perspektivu slušatelja

Dok oblikujete govornu strategiju, stavite se u kožu onoga ko će vas slušati. Tako ćete osigurati balansiran pristup i pripremićete se da, osim potkrepljenja vlastitog stanovišta, naučite i braniti potencijalna pobijanja i nesuglasice.

Budite spremni na različite odgovore

Foto: shutterstock

Budite spremni na različite odgovore

3. Budite spremni na različite odgovore

Nitko ne može predvideti sa stopostotnom sigurnošću kako će drugi reagovati. Poboljšajte šanse za uspešan razgovor tako da iščekujete negativne odgovore i upite. Tako će vas drugi teže uhvatiti nespremne.

4. Neka vas vode razum i logika kroz poslovnu komunikaciju

Ako tvrdnju iznosite s razumom i logikom, manja je verovatnost da ćete naići na neprijateljstvo. Ključno je pristupiti svakom razgovoru s objektivnim stanjem uma, a svoje razlaganje, ako je moguće, potkrepite činjenicama i podacima.

5. Ne zaboravite osećaje

Iako prethodna tačka naglašava važnost objektivnosti, važno je zapamtiti da emocije često nadvladaju logiku. Nemojte podceniti moć koju osećaji mogu imati u nečijoj percepciji izgovorenog – naučite shvatiti koje emocije vaše reči mogu pobuditi.

I naposletku, težite biti ne samo učinkovit govornik, nego brilijantan govornik. Vaša će poruka biti jasnija ako je vrhunski artikulišete. Nećete uvek biti savršeni, pogotovo ne na početku, ali ako ciljate na izvrsnost i produktivnost, najbrže ćete uspeti.

(Izvor: Stratego)

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com