Cena tehničkog pregleda za putnička vozila, koja se kreće se od 3.070 do 6.020 dinara, nije tako davno utvrđena, a uskoro stupaju na snagu nova, stroža pravila i propisi koja se tiču svih vozača i njihovih automobila. Od 5. jula pojedini vozači biće u problemu , jer postoji mogućnost da njihova vozila neće proći tehnički pregled
Reč je o izmeni pravilnika o tehničkom pregledu i pravilniku o podeli motornih i priključnih vozila, a konkretni problemi se odnose na ovalnost kočnica, priključke za pneumatske kočne sisteme i sisteme za izduvne gasove. Stručnjaci su odgovorili na pitanje: “Ima li razloga za strah i u kojoj razmeri?”
– Ne treba toliko da se plaše korisnici motornih vozila. Biće situacija s rigoroznijim merama i momenata kada će biti insistirano na uverenju o ispitivanju, ali ne treba da strahuje veliki procenat vozača. Smatramo da će tehnički biti liberalniji, kaže Darko Nikolić iz Udruženja tehničkih pregleda za Kurir.tv.
Posebnu pažnju imaće imaće uvozna vozila, dodao je on.
– Bilo je ranije dosta problema, ali i za ta vozila će biti nešto jednostavnija praksa prilikom tehničkih pregleda, kao i za vlasnike oldtajmera. U pitanju je samo dodatna dokumentacija, a neki troškovi će biti smanjeni. Ako stavljate filter s većim protokom, sve što nije fabrički predviđeno, da, biće skuplje – dodao je Nikolić.
Prisustvo sertifikovanih kontrolora
Jedna od novina je obavezno prisustvo sertifikovanih kontrolora prilikom tehničkog pregleda.
– To je problem koji nas očekuje, jer osim što treba da ispoštujemo sve standarde tehničkog pregleda, nameće nam se da moramo da imamo sertifikovanog kotrolora u vreme kad je problem s takvom radnom snagom, a nas će možda neko moći i da ucenjuje – ističe Nikolić.
Član Odbora grupacije tehničkih pregleda pri Privrednoj komori Srbije (PKS) Andrija Vujičić pričao je i o detaljima koji bi mogli da prave problem.
PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE
– Ovalnost kočnica je veoma strogo postavljena, na oko 20 odsto prihvatljive ovalnosti, što nije predviđeno čak ni evropskom direktivom, koja uređuje delatnost tehničkog pregleda. Drugi problem su priključci za teretna vozila, odnosno vozila koja imaju pneumatski kočni sistem, koji veliki broj vozila ne poseduje, što bi podrazumevalo da bi morali da ih isključimo iz saobraćaja, što svakako nije u interesu privrede – rekao je Vujičić.
Kao treći problem naveo je uređaje koji regulišu izduvne gasove, odnosno katalizatore, koji mnoga vozila nemaju, a trebalo bi da imaju.
To bi, prema njegovim rečima, značilo da bi ta vozila, kada posle 5. jula dođu na tehnički pregled, morala da budu isključena iz saobraćaja, što bi, kako je naglasio, bio veliki izazov za vlasnike vozila.
Zato je, istakao je Vujičić, neophodno dati još vremena da se propis uskladi ili se vlasnici ovakvih vozila prilagode propisu ukoliko se odluči da se on održi u obliku u kom je sada.
– Mi smo kao Odbor grupacije tehničkih pregleda u PKS na vreme ukazali na neprimenjivost ovih propisa i očekujemo da će zakonodavac blagovremeno da ih izmeni – rekao je Vujičić.