Po čemu se Samsung kao brend izdvaja na tržištu mobilnih telefona?

Samsung je brend sa dugom tradicijom kvaliteta, a prvi put je ušao u elektronsku industriju 1969 godine. Svoj dug put do najprodavanijeg brenda mobilnih telefona danas, gradio je godinama. Danas Samsung telefoni zauzimaju 21% svetskog udela prodatih smart telefona. 

To je više i od kompanija Apple i Huawei, koji su mu glavni konkurenti. Ovu dominaciju na tržištu prati i prodaja dodatne opreme za mobilne telefone, pa tako možete pronaći maske za Samsung telefone, kao i drugu dodatnu opremu visokih performansi po vrlo povoljnim cenama.

Od 2000. godine, kada je izašao prvi model danas poznate Galaxy serije, do danas Samsung važni za jednog od najinovativnijih proizvođača mobilnih telefona. Ali kako je Samsung uspeo da napravi ovakav uspeh? Šta je ono što ovaj brend izdvaja na tržištu mobilnih telefona? Saznajte u nastavku teksta.

Vodeći brend na tržištu mobilnih telefona već godinama

Mobilna industrija, kao i sve ostale na svetu, nije ostala imuna na posledice globalne pandemije koronavirusa. Tokom 2020. godine, zabeležen je pad prodaje uređaja za čak 5%. Ipak, to nije jedina novina u prošloj godini, naime u poslednjoj četvrtini 2020. posle 5 godina, Apple je prestigao Samsung po broju prodatih telefona. 

Ovome je doprinela nova serija Apple 12 uređaja, međutim, kada se entuzijazam oko nove linije smanjio, Samsung se već u prvom kvartalu godine vratio na vodeće mesto na svetskom tržištu. 

Imresivno je da je Samsung od početka ulaska na tržište mobilnih telefona, ostao jedan od vodećih brendova. Primeri velikih android obećanja poput kompanija HTC, LG i Sony, dodatno mogu ilustrovati o kolikom se uspehu zapravo radi. 

U čemu leži tajna Samsungovog uspeha? Da li je to bolja tehnologija? Dizajn? Apple proizvodi se i te kako mogu pohvaliti svime od navedenog.

Zbog čega je baš Samsung vodeći android brend?

Činjenica je da Samsung prati sve trendove, ali ono što izdvaja Samsung kao brend od svih ostalih je zapravo – strategija targetiranja. Za razliku od Apple uređaja, koji u ponudi imaju isključivo uređaje premijum kvaliteta, koje prate premijum cene – Samsung se odlučio za drugačiji pristup od samog starta.

U ponudi Samsunga uvek možete pronaći uređaj za svačiji džep. Od pristupačnih telefona zadovoljavajućih performansi, do luksuznih aparata u vrednosti od čak nekoliko hiljada dolara. Upravo u ovoj strategiji leži uspeh Samsung brenda, za razliku od svih ostalih. 

Zanimljivo je to da je kompanija Samsung izdala zvanično obaveštenje da će od sada uređaje prodavati bez dodatne opreme u paketu, kako bi smanjila bespotrebne količine digitalnog otpada. Na ovaj način, po rečima menadžmenta, želi da motiviše klijente da ponovo koriste svoju opremu kao što su slušalice i punjač. 

Analiza konkurencije na tržištu mobilnih telefona

No vratimo se na temu, Samsung prati sve trendove, a može se reći da mnoge od njih i postavlja – uređaji fantastičnih performansi, dizajna, društveno-ekološki odgovorni menadžement… Zbog čega druge kompanije nisu uspele da ponove ovaj uspeh? Setimo se da je pomenuti HTC izbacio na tržište prvi pametni android telefon.

Za njim su odmah bili i veliki LG kao i Sony, ipak, nisu uspeli da se zadrže dugo na tržištu. Razlog ovome je činjenica da je tržište mobilnih telefona danas, više nego ikada, prezasićeno, i da je ono što održava velike brendove kao što je Apple i Samsung upravo sposobnost prilagođavanja novim zahtevima kupaca, ali i inovacije. 

Samsung je ujedno i brend koji je poznat po rizičnim potezima, pa je tako početkom 2019. godine na tržište izbacio prvi pametni telefon na preklop, koji je ujedno i osetljiv na dodir. Prva verzija ovog telefona doživela je fijasko. Korisnici su se žalili na oštećenja i kvarove raznih vrsti, ali to Samsung nije pokolebalo. 

Postupili su odgovorno i profesionalno, povukli su iz prodaje ovaj model sa obećanjem da se vraćaju sa poboljšanjima, što su i učinili. Budućnost tržišta mobilnog telefona ogledaće se samo u još većoj konkurenciji i još naprednijoj tehnologiji. To znači da Samsungu neće biti lako da se održi na vrhu.

Ipak, na osnovu svega što je pokazao kao brend do sada, nema sumnje da će dati sve od sebe da na vrhu i ostane. Budućnost proizvođača mobilnih telefona zavisiće upravo od njihove sposobnosti prilagođavanja, inovacije i fleksibilnosti. 

Ono što smo do sada videli od Samsunga, daje nam motivaciju da kažemo da je trenutno verovatno najozbiljniji pretendent na presto tržišta mobilnih telefona.