Polisa nije priznala majku: Kod različitih prezimena nema porodičnog osiguranja?

Skoro sve osiguravajuće kuće u svojoj ponudi građanima koji se spremaju na putovanje, nude porodični paket zdravstvenog putnog osiguranja.

Izvor: Novosti / B. Caranović

Foto: shutterstock, Olena Yakobchuk

Foto: shutterstock, Olena Yakobchuk

Takav proizvod roditelji sa decom rado biraju pred letovanja, zimovanja ili druga turističke obilaske, jer su uvek povoljnija. Dogodi se, međutim, da osiguravač ne priznaje da su roditelji i deca u srodstvu.

Kada je Pančevka Jelena S. pre desetak dana nameravala da za sebe i desetogodišnju ćerku u jednoj od većih osiguravajućih kuća uzme porodočno osiguranje za devetodnevni boravak na sklijalištu u Sloveniji, odbijena je. Operater u kol-centru joj je objasnio da mogu da dobiju samo odvojene polise, jer se ne prezivaju isto i nemaju istu adresu stanovanja.

Sistem ih, kako joj je rečeno, ne prepoznaje kao porodicu.

“Kada mi se isto prvi put dogodilo pre četiri godine bila sam vrlo iznenađena, pa sam pomislila da je nesporazum, greška ili neznanje. Sada se ista priča ponovila i već mi deluje kao pravilo”, kaže Jelena.

“Službenica me ubedila da ne može da nas stavi na istu polisu, jer ne nosimo isto prezime i u pasošu nam pišu različite adrese. Partner i ja inače živimo u vanbračnoj zajednici, nisam menjala dokumenta, pa ni adresu u njima, ali to nikako ne bi smelo da bude razlog da osiguravajuća kuća ne smatra da sam majka svom detetu. Pitala sam zar nije moguće da se očitavanjem pasoša vide da smo majka i ćerka, ponudila sam da mejlom pošaljem izvod iz matične knjige rođenih. Moji predlozi su odbijeni”, dodaje Jelena.

Ništa od ovog, kako joj je rečeno, nije dovoljno da potvrdi da su ona i ćerka u srodstvu.

“Ćerkino osiguranje je koštalo 2.533 dinara, a moje 3.896, a da smo dobile zajedničko, bilo bi nam oko 1.000 dinara jeftinije, oko 5.400 dinara”, kaže sagovornica Novosti i dodaje da problem nije u skromnoj uštedi, već dilema da li su prethodna osiguranja bila važeća. Zbunjuje je to što je u ranijim situacijama kada su putovali ona, nevenčani suprug i ćerka zajedno, porodično osiguranje je dobijala regularno.

“Naročito me je zabrinulo kada mi je operaterka objasnila da su sve te prethodne zajedničke polise zapravo bile nevažeće. Kako mi je devojka iz kol-centra rekla, osiguranje ne bi bilo priznato čak i da nam je izdala porodično, jer nam se ne poklapaju adrese u pasošu. Najviše me zabrinulo ako sam do sada plaćala uzalud i da u slučaju da je trebalo, polisa ne bi mogla da bude aktivirana. Kako sam dan pred put to završavala, a bili su i praznici, nisam imala mnogo vremena da idem u centralu osiguravajuće kuće i saznam o čemu se radi. Brine me da li su takve polise važeće i da li to znači da sva ona prethodna porodična nisu bila validna”, ispričala je Jelena.

Nijedna osiguravajuća kuća, kao ni savetnici sa specijalizovanih portala nisu mogli da daju objašnjenje za ovakavu situaciju. Smatraju da ni prezime, ni adresa ne mogu da budu razlog da osiguravač “ukine” majčinstvo.

Izvinjenje

Kako su za Novosti juče rekli iz osiguravajuće kuće u kojoj je Jelena S. uplatila osiguranje, u pitanju je njihov propust, greška i loše tumačenje njihove zaposlene.

Potvrdili su da porodično osiguranje mogu da dobiju i bake i deke koji vode unuke, tako da adresa ni prezime nikako nisu mogli da budu razlog za odbijanje. Obećali su da će izvršiti nadoknadu oštećenoj klijentkinji.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com