PUNI MAGACINI MORAĆE DA SE PRAZNI Maloprodavci pod pritiskom da raščiste zalihe: MOGUĆI POPUSTI da bi se roba kretala

Valmart, Target, Gap, Kohl’s i drugi pokušavaju da prodaju kroz prezasićenost dodatne robe koja se gomila u zaokretima i skladištima prodavnica. Njihove kvartalne prijave će služiti kao izveštaji o napretku, posebno kada se trgovci pripremaju za prazničnu sezonu, vreme većeg broja ljudi, žestoku konkurenciju za novčanike potrošača i obilne prodajne događaje.

Blic preporučuje

Investitori žele jasniji osećaj koliko su prodavci suvišnih stvari prodali – i koliko će možda morati da popuste da bi se roba kretala.

“Inventar je najvažniji faktor” – rekao je Michael Baker, maloprodajni analitičar kompanije za istraživanje kapitala D.A. Davidson. “To obično nije slučaj – obično je to samo faktor. Inventar će dobiti više značenja od ostalih pokazatelja” – kaže on.

Maloprodavci su pod pritiskom da raščiste zalihe i počnu iznova u narednoj fiskalnoj godini. Balansiranje zaliha dodatno je hitno, jer ekonomisti upozoravaju na sve manje štednih računa, povećanje duga po kreditnim karticama i rizik od recesije.

“Ideja je da se očistimo ispred okruženja u kojem je malo teže ostvariti prodaju” – rekao je on.

Pandemijski mamurluk

Prodavci su se suočili sa naglim zaokretom u poslednjih šest meseci. Mnogi od istih predmeta koji su izleteli sa polica tokom ranijih dana pandemije – kao što su odeća za salonke i aparati za kafu – završili su na stalku za čišćenje.

Sa rastućim cenama stanova i namirnica, sve manje Amerikanaca kupuje skupe i diskrecione artikle. Zalihe, koje obuhvataju vrednost robe u tranzitu, kao i one na zalihama, takođe su porasle zbog problema u lancu snabdevanja.

Nagle promene u ukusima “od trenerki do kupaćih kostima i kofera” dovele su kompanije u tešku poziciju, rekao je Oliver Chen, analitičar maloprodaje za Cowen.

Prodavci obično daju porudžbine oko šest do 12 meseci unapred, sa glomaznim artiklima i kućnim potrepštinama na višem kraju. Nakon što su videle tako jaku potražnju potrošača i suočile se sa nedostatkom zaliha u vezi sa lancem snabdevanja, neke kompanije su davale veće ili ubrzane porudžbine.

Foto: shutterstock

Veliki trgovci na malo su se toliko dugo i teško borili da naprave zalihe da nisu bili u stanju da se pravilno prilagode kada je trebalo da uspore priliv robe. “Ne možete da se promenite ni za jedan novčić”, rekao je Čen.

Valmart i Target bili su među maloprodajnim prodajnim objektima koji su šokirali investitore značajnim skokovima u nivou zaliha u prvom kvartalu, koji je završen 30. aprila. Target je dva puta smanjio svoju prognozu, jednom u maju i ponovo u junu, rekavši da će otkazati porudžbine, sniziti cene i preduzeti druge dramatične korake da rasčisti nered.

Američki izvršni direktor Volmarta, John Furner, priznao je na danu investitora u junu da bi kompanija želela da “samo poželi” većinu svog viška zaliha. Upozorio je da će biti potrebno “nekoliko četvrtina” da se vrati na zdraviju poziciju inventara. Mesec dana kasnije, diskont je smanjio izglede za profit u drugom kvartalu i celoj godini, delom zbog agresivnih smanjenja.

Prodavci u tržnim centrima, uključujući Abercrombie & Fitch, American Eagle and Gap, prijavili su slične probleme. Neki su i smanjili svoje prognoze.

Kol’s se promenio sa premalo zaliha prošle godine na povećanje zaliha u drugom kvartalu ove godine. Nešto od toga je došlo od kozmetičke robe dok je otvarala Sephora prodavnice i odluke da se spakuje i drži roba koja je stigla u pogrešno vreme ili se nije prodavala.

Gapov inventar je pogođen neskladom u veličini i asortimanu. U njenom lancu Old Navi, pokušaj da se proda više artikala velikih dimenzija, nije uspeo jer prodavnice imaju previše proširenih veličina i premalo veličina sa većom potražnjom.

Nisu se svi trgovci na malo mučili da imaju previše stvari za prodaju. “Best Buy” smanjili su svoju prognozu prodaje za godinu u julu, pošto je prodaja potrošačke elektronike kao što su laptopovi i televizori usporena, ali je njen inventar opao iz godine u godinu u drugom kvartalu.

Foto: nordantin / shutterstock

Kao i njegovi vršnjaci, Maci’s primetio je pomak sa ležerne odeće i kućnih kategorija na elegantniju odeću. Takođe je smanjio svoje prognoze, navodeći slabljenje potrošačke potrošnje. Ipak, u poslednjim kvartalima, u velikoj meri je zaobišao dramatičnu neravnotežu inventara.

Izvršni direktor Jeff Gennette rekao je na pozivu o zaradi u avgustu da je robna kuća koristila analitiku podataka da bi se brzo kretala. Rekao je da je to usporilo porudžbine za brendove u kojima je imao više fleksibilnosti, jer je primetio da potrošači povlače potrošnju i čuo za probleme sa zalihama konkurenata.

Veliki poslovi, manje marže

Za kupce, napori da se očiste zalihe značiće veće cene ove praznične sezone. Za trgovce na malo, to će značiti smanjene profitne marže. Prodavci u tržnim centrima i drugi koji prodaju odeću, kućnu robu i elektroniku će verovatno i dalje biti u teškoj situaciji, rekao je Nil Saunders, generalni direktor GlobalData Retail, konsultantske firme.

Čak i po mnogo nižoj ceni, letnju odeću je teško prodati zimi, rekao je on. Kao i kupovine tipa “jedan i gotovo” koje su mnogi ljudi već obavili tokom ranijih delova pandemije, kao što su televizor sa ravnim ekranom ili blender, rekao je on.

Višak zaliha bi takođe mogao da umanji iskustvo kupovine ove praznične sezone u nekim prodavnicama. Na primer, na nedavnim putovanjima u Kolove prodavnice, rekao je, imao je problema sa manevrisanjem oko prolaza “punih čokaba”.

Previše stvari – čak i ako su na sniženju – moglo bi preplaviti kupce koji traže lakoću, brzinu i udobnost tokom užurbane sezone. To bi ih moglo dovesti do onlajn konkurenata kao što je Amazon.

“Mnogi ljudi mogu ući u prodavnice da razgledaju i jednostavno bi mogli ponovo izaći i pomisliti: “Ne mogu da se nosim sa ovim”, rekao je Saunders.

Neki analitičari se već spremaju da se glavobolje u inventaru nastave. Prošle nedelje, kompanija za istraživanje kapitala Evercore ISI pokrenula je negativnu taktičku trgovinu na Targetu uoči zarade, rekavši da očekuje da će veliki trgovac na malo objaviti promašaj zarade i naznačiti da još uvek odmotava mesece gomilanja zaliha.

Većina Targetove prodaje dolazi od diskrecionih proizvoda, u odnosu na Valmart, koji većinu prodaje ostvaruje iz namirnica.

Ipak, praznici bi mogli pomoći trgovcima na malo koji se i dalje nose sa naduvanim zalihama, rekao je Greg Melich, maloprodajni analitičar za Evercore ISI. Kupci i dalje planiraju da obilaze prodavnice i traže poklone, čak i ako su praznične prognoze prigušenije.

(Izvor: CNBC)

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com