Sarajevo – Zagreb, preko Banjaluke: Uskoro vozom?

“Železnice Republike Srpske” zainteresovane su za uspostavljanje putničke linije iz Sarajeva za Zagreb.

Izvor: Nezavisne

Foto: Torychemistry/Shutterstock

Foto: Torychemistry/Shutterstock

A ta linija bi išla preko Banjaluke, potvrđeno je za Nezavisne u ovom preduzeću.

Kako je rečeno, u toku su pregovori regionalnih železničkih operatera kada je u pitanju ponovno uspostavljanje linije Sarajevo – Banjaluka – Zagreb, ali i drugih međunarodnih linija u putničkom saobraćaju.

Kako ističu u ŽRS, oni svakako podržavaju i zalažu se za regionalno povezivanje u železničkom prevozu putnika čim budu ispunjeni svi tehničko-tehnološki i ekonomski preduslovi za njegovu konačnu realizaciju.

“Na sastancima koji se održavaju u Doboju razgovara se o preciznom definisanju komercijalnih osnova, uslova i potreba, što zahteva detaljnu analizu trenutnog stanja i prioritetnih potreba za uvođenjem novih putničkih linija na komercijalnim osnovama svih železničkih kompanija iz okruženja”, istakli su iz “Železnica RS”.

Podsećanja radi, direktor “Železnica Federacije BiH” Enis Džafić je pre nekoliko dana izjavio da su u toku pregovori sa “Železnicama Republike Srpske” o uspostavljanju putničke linije Sarajevo – Zagreb – Sarajevo preko Banjaluke.

“Ukoliko se ne postigne dogovor i ‘Železnice RS’ ne iskažu svoju zainteresovanost i daju saglasnost da taj voz saobraća, nećemo biti u mogućnosti da ponovo otvorimo tu liniju. Inače, ‘Hrvatske železnice putnički prevoz’ (HŽPP) dale su saglasnost da se ta putnička linija ponovo otvori”, rekao je Džafić.

Ukoliko se dogovor postigne, kako je dodao Džafić, voz za Zagreb bi trebalo da krene 11. decembra, stupanjem na snagu novog reda vožnje, i išao bi svakodnevno.

Inače, voz je na ovoj relaciji saobraćao do decembra 2016. godine, a šest godina kasnije se govori o ponovnom uspostavljanju ove linije.

Kako navode iz “Železnica RS”, kada je u pitanju putnički, ali i teretni saobraćaj, neophodna je obnova infrastrukture, podizanje kvaliteta železničkih usluga kroz skraćenje vremena putovanja, kao i nabavka novih voznih sredstava koja bi mogla da apsorbuju obnovljenu infrastrukturu u budućem periodu.

“Svi ovi procesi podrazumevaju komercijalni pristup u okviru finansiranja međunarodnih linija, a to podrazumeva izradu preciznih analiza na kojima se takođe radi, o ekonomskoj opravdanosti i isplativosti, kao i broju putnika koji bi koristili usluge železničkih operatera iz oba bh. entiteta. Železnička infrastruktura, mehanizacija za njeno održavanje, vozna sredstva za teretni i putnički saobraćaj, te radionice za održavanje voznih sredstava, uslovljavaju i sam način obezbeđivanja adekvatnih modela finansiranja, koji će i odrediti dinamiku modernizacije železničkog sektora u BiH i okruženju”, kažu iz “Železnica RS”.

Navode da trenutno sprovode intenzivne aktivnosti na pripremi početka realizacije projekta obnove pruge od Brezičana do Ljubije, kako bi se nakon više od dve decenije obnovljenom prugom ponovo oživeli rudarenje i eksploatacija gvozdene rude na području Ljubije, što podrazumeva i nove prevoze robe.

Kako kažu, Vlada Srpske, Ministarstvo saobraćaja i veza i “Železnice Srpske” trenutno vode pregovore i s Evropskom bankom za obnovu i razvoj po pitanju kreditnih sredstava za modernizaciju železničke dionice na koridoru 5c, od Šamca preko Doboja do Riječice, odnosno severne granice sa Hrvatskom.

“Realizacija projekta kompletne obnove ove deonice iznosi oko 200 miliona evra. Imajući u vidu trenutne potrebe kada su u pitanju vozna sredstva, u proteklom periodu održani su sastanci sa svetskim kompanijama iz oblasti železničkog sektora sa područja Narodne Republike Kine, Rusije i SAD, čije su delegacije posetile ‘Železnice’ i pokazale interesovanje za potencijalnu buduću saradnju sa potencijalno zainteresovanim svetskim partnerima, a razgovarano je o prihvatljivim modelima i mogućnostima finansiranja u obnovu i razvoj ‘Železnica Republike Srpske'”, dodali su iz “Železnica RS”.

Dodaju da zajedno sa ŽFBiH aktivno rade na ažuriranju projektne dokumentacije za elektrifikaciju pruga na relacijama Doboj – Bosanska Poljana – Zvornik, Bosanska Poljana – Tuzla i Brčko – Banovići, a, kako ističu, realizacija ovih projekata donijela bi višestruku korist za oba entiteta.

Na mreži pruga “Železnica RS” u unutrašnjem saobraćaju svakodnevno saobraća 27 redovnih putničkih vozova, a za naredni red vožnje 2022/2023. godine, koji stupa na snagu 11. decembra, nije planirano povećanje broja vozova u unutrašnjem putničkom saobraćaju.

Ističu da cene karata u železničkom putničkom saobraćaju za sada ostaju iste, ali da nisu isključene i korekcije u skladu sa promenama situacije na tržištu, kako regionalnom, tako i evropskom.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com