Srbi aplikacije najčešće koriste za plaćanje računa, naručivanje hrane i streaming

Očekuje se da će ove godine tržište mobilnih aplikacija vredeti oko 935 milijardi dolara. Na Apple App Store dostupno je 1.96 miliona aplikacija za daunloud a njihova brojka na Google Play Store. pa ne čudi i tolika zarada. U proseku ljudi aplikacije otvaraju više od 50 puta dnevno i jasno je da digitalna transformacija diktira trendove u našem svakodnevnom životu.

Slušaj vesti

0:00/ 0:00

.

Foto: Mitar Mitrović / Ringier

.

Četiri od 10 ljudi smatra da je njihova dnevna rutina postala digitalnija nakon pandemije, dok je za gotovo trećinu uglavnom digitalna (42, odnosno 28 odsto). Virtuelne usluge su promenile svaki segment naše svakodnevnice. Za 39 odsto učesnika ankete “Nove digitalne navike” privatno vreme je najdigitalniji aspekt njihovog života, dok 28 procenata smatra da je to posao. Jedna četvrtina, ipak, navodi da je za njih zabava postala najdigitalnija zbog velike količine vremena provedenog na različitim platformama za striming.

Što se velikih platformi tiče, svaki drugi ispitanik najčešće koristi elektronsko bankarstvo i digitalna plaćanja, na drugom mestu su aplikacije za naručivanje i dostavu hrane, zatim platforme za striming, dok samo osam odsto koristi aplikacije za taksi prevoz.

Gotovo polovina ispitanika iz Srbije kaže da troši više od 3.000 dinara mesečno na aplikacije ili virtuelne platforme. Digitalni svet je značajno izmenio i našu svakodnevnu rutinu, jer svaki drugi ispitanik koristi onlajn usluge nekoliko puta dnevno, a 95 njih to radi putem pametnog telefona.

Ispitanici razumeju prednosti opredeljivanja za digitalne usluge. Skoro polovina učesnika ankete istakla je brzinu kao najvažniji faktor pri odlučivanju za korišćenje virtuelnih servisa, zatim jednostavnost sa 29 odsto, dostupnost sa 20 odsto i na kraju bezbednost sa pet odsto.

Potrošači su danas spremni da daju prednost ličnom blagostanju i slobodnom vremenu umesto da sve rade “pešice”. Na pitanje koji deo njihovog života bi se značajno poboljšao uz veću upotrebu aplikacija i onlajn platformi, četiri od 10 ispitanika opredelilo se za usluge javne administracije.

U budućnosti više od trećine ispitanih u istraživanju koje je organizovala Visa, smatra da će se njihove digitalne navike povećati u oblasti finansija. Slede kupovina i posao sa 31 odsto, odnosno 23 odsto i, na kraju, veću digitalizaciju u sferi prevoza i zdravlja očekuje tek jedan od 10 ispitanika.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com