Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova dalo velike… …

Od jula, kada je aktivirana IT platforma za rešavanje ovih sporova, zabeleženo 779 predloga, što dovoljno govori koliko je bilo opravdano uvođenje ove obaveze, izjavio ministar unutrašnje i spoljne trgovine Tomislav Momirović.

Uključivanje trgovaca u vansudsko rešavanje potrošačkih sporova dalo je velike rezultate, izjavio je ministar unutrašnje i spoljne trgovine Tomislav Momirović. Govoreći juče na panel diskusiji „Prava potrošača – dokle smo stigli i čemu stremimo”, koju je povodom Svetskog dana potrošača organizovala kompanija „Lidl Srbija”, on je rekao da do 2021. godine nije postojala obaveza trgovaca da učestvuju u vansudskom rešavanju potrošačkih sporova.

– Od jula, kada je aktivirana IT platforma za rešavanje ovih sporova, imali smo 779 predloga, što dovoljno govori koliko je bilo opravdano uvođenje ove obaveze, kazao je Momirović i dodao da je to doprinelo većem poverenju potrošača kako u privatni, tako i javni sektor. Prema podacima Ministarstva trgovine, rešeno je 495 predmeta, a od toga 171 zaključenjem sporazuma između trgovaca i potrošača. Ministar je istakao da je odluka vlade o formiranju Nacionalnog saveta za zaštitu prava potrošača, u koju je uključena i Privredna komora Srbije, omogućila da se i privatni sektor uključi u ovu oblast i da se poboljša komunikacija privrede i potrošača. Inače iz Ministarstva trgovine najavljuju dalje jačanje zaštite prava potrošača, uključivanje lokalne samouprave i edukacija učenika u školama.

Učestvujući na panelu, Višnja Rakić, pomoćnik ministra trgovine za potrošače, rekla je da je napravljen veliki iskorak u ovoj oblasti i pomenula je uvođenje prekršajnih naloga kojima se ubrzava rešavanje manjih sporova bez potrebe da potrošači čekaju. Rakićeva je istakla da je u prethodnom periodu bilo najviše prigovora koji su se odnosili na isporuku robe. Tijana Maljković, sekretar Privredne komore Srbije, pomenula je da je u 2021. godini najveći problem kod potrošača bio i povraćaj robe i zamena za novac, što se uglavnom odnosilo na tehniku, odeću i obuću, i to u slučaju onlajn trgovine. Iz „Lidla Srbija”, koji su organizovali panel posvećen zaštiti potrošača, rekli su da ova kompanija od dolaska u Srbiju na strateški način pristupa unapređenju prava potrošača strogom kontrolom kvaliteta i bezbednosti proizvoda, ali i direktnim kontaktima sa potrošačima. Dragan Čigoja, generalni direktor ove kompanije, istakao je da se u ovom trgovinskom lancu poštuju zakonski okviri i sve u korist potrošača, jer samo tako „mogu da rastu zajedno sa Srbijom”. Maja Anokić, predsednica Centra potrošača Srbije, rekla je da je velika uloga potrošačkih organizacija i da se sve češće dešava da tokom rešavanja potrošačkih problema moraju i da se bave edukacijom. Iz „Lidla” su napomenuli da je ova kompanija počela da preko svoje aplikacije čuva račune i digitalnom obliku koji su u slučaju bilo kakve potrebe za reklamacijom potrošačima nadohvat ruke. Inače, danas se širom sveta obeležava 15. mart – Svetski dan zaštite potrošača.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com