Velika akvizicija u regionu: Merkator preuzima još jedan lanac trgovina?

Kompanija Merkator Crna Gora, u okviru koje posluju marketi Idea, podnela je Agenciji za zaštitu konkurencije zahtev za odobrenje da kupe “Franca markete”.

Izvor: Biznisinfo.ba

Foto: shutterstock, 24K-Production

Foto: shutterstock, 24K-Production

To je Agencija (AZK) objavila u Službenom listu gde se navodi da se predložena koncentracija odnosi na sticanje kontrole nad prodavnicama “Franca” marketa, prenosi crnogorski portal Pobjeda.

O ovome je bilo govora još pre godinu, ali ni jedna ni druga kompanija tada to zvanično nisu potvrdile. Iz “France” su tada negirali da su marketi prodati Merkatoru, dodajući da im imponuje pažnja investitora.

Da se i dalje još ništa konkretno nije desilo, kazao je Pobjedi Sead Franca, koji je potvrdio da interesovanje Merkatora za njihove prodavnice postoji zbog čega su i tražili od AZK mišljenje.

“Ugovor nije potpisan niti je sprovedena konkretna radnja. Ukoliko AZK to ne odobri, od prodaje ne može biti ništa. Čak i ako odobri, to i dalje ništa ne znači, jer još nije bilo nikakvih konkretnih dogovora. Ono što je sigurno, to ne bi bila akvizicija, već eventualno integracija koja bi podrazumevala podeljene uloge, ali je to sve pitanje dogovora da li će od toga išta biti”, kazao je Franca.

U okviru “France” posluje 69 marketa u gotovo svim opštinama, a najviše ih je u Podgorici 13, u Budvi osam, a u Bijelom Polju sedam. Ova kompanija osnovana je u sklopu mesne industrije Meso promet koja je započela rad 1990. godine. Kompanija Merkator-CG je od aprila 2021. godine deo maloprodajne mreže Fortenova grupe koja ima 88,1 odsto vlasništva Merkatora. Prema podacima sa njihovog sajta, Merkator CG ima preko 1.600 zaposlenih u 19 crnogorskih opština u 129 prodavnica. Zakon

Prema Zakonu o zaštiti konkurencije, koncentracija, između ostalog, podrazumeva spajanje dva ili više nezavisnih učesnika na tržištu, njihovo udruživanje u osnivanju novog ili sticanje zajedničke kontrole nad postojećim učesnikom. Zakon brani koncentracije kojima se stvara novi ili jača dominantan položaj jednog ili više učesnika, koji može narušavati konkurenciju, osim ako dokažu da će to biti u korist potrošača i da će efekti biti značajniji od negativnih efekata stvaranja ili jačanja dominantnog položaja.

AZK je dužna da u Službenom listu objavi podatke iz zahteva za izdavanje odobrenja za sprovođenje koncentracije sa podacima učesnika, prirodom koncentracije i privrednom sektoru u kojem se planira. Uslov za podnošenje zahteva jeste da zajednički ukupni godišnji prihod na teritoriji Crne Gore prelazi pet miliona evra, odnosno 20 miliona na svetskom tržištu ako je najmanje jedan od učesnika koncentracije ostvario milion evra prihoda na teritoriji Crne Gore.

Da li bi kupovinom “Franca” marketa, Merkator CG narušio konkurenciju i stvorio dominantan položaj, AZK bi trebalo da utvrdi, između ostalog, na osnovu stanja i položaja na tržištu, njihove ekonomske i finansijske moći, konkurencije, kretanja tehničkog i ekonomskog razvoja te interesa potrošača. Za odluke po tom zahtevu rokovi se kreću između 105 i 130 radnih dana od podnošenja zahteva, u zavisnosti od konkretne situacije, prenela je Pobjeda.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com