Velike promene u poslovanju švedskog modnog brenda

Švedski lanac odeće H&M saopštio je u petak o oštrom padu profita krajem 2022. zbog visokih troškova i slabije potražnje.

Izvor: slobodnadalmacija

Foto: shutterstock, Deman

Foto: shutterstock, Deman

U četvrtom fiskalnom kvartalu koji je završen u novembru, operativna dobit H&M-a se skoro istopila na 821 milion kruna (73,46 miliona evra), sa 6,26 milijardi kruna u istom periodu godinu dana ranije.

H&M je već preliminarno objavio da je njegov neto prihod u istom periodu povećan za 10 odsto, na 62,43 milijarde kruna. Izraženo u domaćoj valuti, ostala je na nivou iz istog perioda 2021. godine.

U periodu od početka decembra do 25. januara, na početku prvog fiskalnog kvartala, porastao je za pet odsto, izraženo u domaćoj valuti.

“Glavni razlog manjeg profita u četvrtom kvartalu u odnosu na isti kvartal prošle godine bili su negativni spoljni faktori, gubitak operativnog profita koji je ranije ostvaren u Rusiji i jednokratni trošak programa smanjenja troškova i efikasnosti”, navodi se u saopštenju.

Negativan efekat odlaska iz Rusije, veći troškovi sirovina, transporta i energije, konverzija valuta i troškovi restrukturiranja iznosili su oko pet milijardi kruna, rekla je izvršna direktorka Helena Helmerson.

“Umesto da troškove u potpunosti prebacimo na naše kupce, odlučili smo da dodatno ojačamo našu tržišnu poziciju”, rekao je Helmerson.

H&M je u septembru pokrenuo program smanjenja troškova za dve milijarde kruna godišnje i očekuje da će uštede koje planira da obezbedi smanjenjem broja radnika i drugim merama početi da se pokazuju od druge polovine 2023. godine.

Grupacija je u novembru objavila da će otpustiti oko 1.500 radnih mesta i izdvojiti oko 800 miliona kruna za restrukturiranje u četvrtom kvartalu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com