Država konačno, posle mnogo vremena, ulaže milijarde u rekonstrukciju i izgradnju pruga i modernizaciju železnice koje će ponovo postati ono što su nekada bile.
Izvor: Tanjug
FOTO TANJUG/ Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture/ PREDRAG MITIĆ
To je danas izjavio ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić u razgovoru sa zaposlenima u preduzeću Infrastruktura železnice Srbije koje je posetio u Nišu.
Vesić je podsetio da uveliko teku radovi na izgradnji brze pruge Novi Sad–Subotica, da u narednom periodu sledi potpisivanje ugovora za brzu prugu Beograd–Niš, kao i da se očekuje dogovor sa Evropskom unijom o finansiranju izgradnje pruge Niš–Preševo.
Takođe i da bi već u maju trebalo da počne obnova pruge Niš–Dimitrovgrad, sa obilaznicom oko Niša, kao i deonice Stalać– Kraljevo–Rudnica, te deo barske pruge Valjevo–Vrbnica.
“Prvi put posle mnogo vremena država ulaže ozbiljan novac u železnice i to će promeniti i način korišćenja ovog vida prevoza i odnos putnika prema železnici”, naglasio je Vesić.
On je naglasio da je železnica decenijama bila zapostavljena i da se u nju do 2015. godine gotovo uopšte nije ulagalo, a danas se ulažu milijarde evra, saopštilo je resorno ministarstvo.
“Živimo u vreme kada Srbija veoma mnogo ulaže u železnice. Železničke investicije su evropski trend i vraća se vreme železnice što je dobro za ljude koje u njoj rade“, rekao je on.
Dodao je da domaća železnička preduzeća nažalost nisu profitabilna, ali da bi uz bolju organizaciju i posvećenost menadžmenta preduzeća mogla da budu.
“Krajem 2022. godine potpisali smo ugovor o povećanju plata, a trudićemo se da učinimo još više kako bi plate bile i veće, jer železničari to zaslužuju. S obzirom na velika ulaganja, imaćemo i više ljudi koji će raditi u železnici, jer će biti potrebe za tim“, rekao im je ministar i naveo da želi da železnička preduzeća od onih koja primaju subvencije, postanu preduzeća koja mogu samostalno da funkcionišu, a neka bi, kako je rekao, to mogla već i sada.
Istakao je da je vreme za novu prugu Beograd–Niš, koja će biti za brzine vozova od 200 kilometara na sat. Vesić je zahvalio svima koji su učestvovali u otklanjanju posledica nesreće kod Pirota, koja je kako je rekao, posledica nemara.
Naglasio je da je važna odluka države da u vreme krize ulaže u pruge, jer su prema njegovim rečima upravo krize, prvo kovid, a zatim rat u Ukrajini, pokazale da železnica postaje sigurniji, brži, ali i ekološki prihvatljiv vid prevoza.
Sastanku su prisustvovali pomoćnica ministra za međunarodne odnose Tanja Popović, pomoćnica ministra za železnički i intermodalni transport Anita Dimoski, gradonačelnik Pirota Vladan Vasić, izvršni direktor „Infrastrukutra železnica Srbija“ Milan Novović i izvršni direktor tog preduzeća za upravljanje javnom železničkom infrastrukturom Milutin Milošević.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.