Za let sa slomljenim krilom putnici mogu da traže naknadu štete, od 250 evra za kašnjenje i pretrpljeni strah

Naknadu za kašnjenje leta, odštetu za gubitke nastale zbog kašnjenja, ali i odštetu zbog pretrpljenog straha – na sve to ima pravo više od 100 putnika aviona koji je 18. februara imao incident prilikom poletanja sa beogradskog aerodroma.

.

Foto: Mladen Šurjanac / Ringier

.

Reč je o avionu “embraer 195LR” grčke kompanije “Marathon Airlines”, koji se nalazio na redovnim letovima “Er Srbije”, a tog dana je na liniji JU324 trebao da leti od Beograda do Diseldorfa. Letelica je, međutim, ubrzo nakon poletanja morala prinudno da sleti zbog većih oštećenja trupa, levog krila i horizontalnog stabilizatora, a putnici, među kojima srećom nije bilo povređenih, doživeli su stres tokom trajanja ovog incidenta.

Blic preporučuje

Putnici imaju pravo na tri vrste naknade štete

Zbog toga, kako navode u Udruženju potrošača “Efektiva”, putnici sa leta JU324, kao oštećeni imaju pravo na tri vrste naknade štete.

Putnici iz aviona koji je trebao da odleti za Diseldorf imaju pravo na tri vrste naknade štete

Foto: Mitar Mitrović / Ringier

Putnici iz aviona koji je trebao da odleti za Diseldorf imaju pravo na tri vrste naknade štete

– Najpre, na 250 evra naknade za kašnjenje leta, a potom na materijalnu odštetu za gubitke nastale kašnjenjem leta. Tu se misli na izgubljeni dan u već plaćenom hotelu, plaćeni prevoz kao što je rentakar, ili neku drugu vrstu štete. Ta šteta mora biti dokaziva i dokumentovana. Konačno, imaju pravo na nematerijalnu odštetu za pretrpljeni strah – objašnjavaju u Udruženju potrošača “Efektiva”.

I sama kompanija “Er Srbija” pozvala je putnike sa ovog leta da joj se jave.

Rupe i pukotine na trupu i krilu

Podsećamo, avion kompanije “Marathon Airlines” je 18. februara uveče sa beogradskog aerodrome “Nikola Tesla” poleteo za Dizeldorf, ali je pilot odmah zatražio sletanje, da bi se nakon ateriranja pokazalo da je letelica sletela sa značajnim oštećenjima u vidu rupa i pukotina na levoj strani trupa i levom krilu. U trenutku incidenta, u avionu se nalazilo 106 putnika, a svi su, nakon pretprljenog stresa, bez povreda i bezbedno napustili letelicu.

Nakon toga, Više javno tužilaštvo u Beogradu je u saradnji sa Upravom kriminalističke policije počelo da utvrđuje sve okolnosti u vezi sa prinudnim sletanjem aviona na letu JU324.

Poleteli sa manje dužine piste

U međuvremenu, Centar za istraživanje nesreća u saobraćaju (CINS) objavio je obaveštenje o početku istrage ovog udesa, a preliminaran izveštaj zaključuje da je “jedan od verovatnih uzroka udesa neadekvatna procena parametara za poletanje tokom pretpoletne pripreme letačke posade aviona, a nakon odluke da se izvrši poletanje sa manje dužine piste u odnosu na inicijalno planiranu”.

CINS u preliminarnom izveštaju konstatuje da sa letelicom nije bilo tehničkih problema, da su motor i drugi sistemi aviona radili normalno. Preliminaran izveštaj ne navodi nikakve zaključke niti objašnjenja zbog čega je posada uradila to što je uradila, već samo iznosi tok i opis dešavanja događaja koji je kvalifikovan kao udes.

Izveštaj Glavnog istražitelja ovog incidenta, kako je navedeno u obaveštenju CINS, treba da bude gotov za oko tri meseca.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com