ZAMOR MOZGA NASTUPA POSLE RUČKA Ovo su namirnice koje će vam pomoći da se izborite sa padom koncentracije na poslu

Poslušajte vest preko audio fajla

Tokom radnog dana obavljaju se mnogi zahtevni zadaci koji umaraju mozak. Od sastanaka, preko rešavanja različitih administrativnih ili tehničkih problema, do kraja radnog dana potrebna je puna koncentracija. Međutim, ljudski mozak koncipiran je tako da u nekom periodu može primiti samo određenu količinu informacija nakon čega nastupa umor što dovodi do smanjene koncentracije.

Međutim, ova putanja ne mora ovako da izgleda ukoliko se poslužite namirnicama koje telu obezbeđuju instant energiju i omogućavaju mozgu da radi punim kapacitetom. Poslednja istraživanja sugerišu da zamor mozga nastupa nakon ručka.

Zato je najbolje da pola sata nakon popodnvevnog obroka pirpremite kafu ili zdrave grickalice sa kojima ćete uspešno raditi do kraja radnog vremena, piše portal eKapija.


Foto: Profimedia / RAS Srbija

Kafa

Napitak sa velikom količinom obezbeđuje trenutnu aktivaciju moždanih ćelija. Nedostatak kafe je taj što ipak ima samo kratkotrajan efekat. Takođe, ako preterate, mogu se pojaviti brojni zdravstveni problemi uključujući glavobolju i različite tegobe.

Zato je najpametnije ovaj napitak taktički upotrebiti. Pijte ga samo kada osetitie da ste na izmaku snaga i da vas mozak “više ne sluša”.

Umesto kafe možete popiti zeleni čaj koji takođe sadrži veliku količinu kofeina ali ga telo sporije apsorbuje. Ovo je mnogo zdravija varijanta je zeleni čaj sadrži puno antioksidanasa.

Riba

Riba je odlična za snižavanje krvnog pritiska, smanjuje šanse za pojavu srčanog udara i umanjuje rizik od nekih bolesti poput Alchajmera i artritisa.


Foto: shutterstock

Uz sve to, riba podstiče i rad mozga. Pune su Omega-3 masnih kiselina i dobre su za uopšteno zdravlje mozga, riblje ulje odlično je za poboljšavanje memorije.

Orašasti plodovi

Želite bolju koncentraciju i uopšteno bolje zdravlje? Orašasti plodovi su odlična opcija, a bademi su najbolji izbor.

Iako će bademi pomoći i sami, možete biti kreativni i kombinovati ih s ostalom hranom koja poboljšava koncentraciju, na primer sa bananama, brazilskim orahom, avokadom.


Borovnice

Ovo voće obavezno mora biti u vašoj kancelariji. Dokazano je da su zdrave za celo telo, a posebno za mozak. Nakon pauze za ručak pojedite šaku borovnica i povratite izgubljenu koncentraciju.

Kurkuma

Aktivni sastojak koji se nalazi u ovom aromatičnom začinu deluje tako da poboljšava rad mozga. Neurotrofni moždani faktor (BDNF) odgovoran je za najveći deo zdrave funkcije vašeg mozga, a kurkuma zapravo pomaže u povećanju njegove prisutnosti u organizmu.

Medicinskim istraživanjima utvrđeno je da nedostatak BDNF utiče na pojavu depresije, pa čak i Alchajmerove bolesti.

Dodavanje više kurkume u ishranu može pomoći u uklanjanju moždanih blokada koje se javljaju kao posledica zamora.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com