Zbogom, legendo! Folksvagen nakon 40 godina prekinuo proizvodnju popularnog modela u Evropi

Biznis Vesti

Zbogom, legendo! Folksvagen nakon 40 godina prekinuo proizvodnju popularnog modela u Evropi

Nakon 40 godina, VW je prekinuo proizvodnju Pola u fabrici u Pamploni, Španija. Od sada će Polo za evropsko tržište dolaziti iz Južnoafričke Republike. Pamplonska fabrika će biti renovirana za proizvodnju električnih vozila. Proizvodnja Pola u Španiji završena je u julu 2023., s 8,4 miliona proizvedenih primeraka. Proizvodnja SUV-ova T-Cross i Taigo će se nastaviti, dok se fabrika priprema za nove električne modele, uključujući VW ID.2 i Škodu Epiq.

.

Foto: Robert Steinbarth / Alamy / Profimedia / Profimedia

.

Španski objekat biće renoviran narednih meseci, pripremajući se za proizvodnju dva nova električna vozila.

Blic preporučuje

Prodaja Pola je opala poslednjih godina, ali on ostaje važno vozilo za brend. U prvih osam meseci ove godine prodato je nešto više od 90.000 primeraka, što je dovoljno da obezbedi veoma dobro osmo mesto među najprodavanijim automobilima u Evropi.

Foto: Michael Sohn / Tanjug/AP

Proizvodnja Pola prve generacije počela je 1975. godine, a u Pamploni je Polo počeo da se sklapa 1984. godine. Proizvodnja je zvanično okončana u julu ove godine, kada je sa trake sišao poslednji primerak u plavoj boji sa Stile paketom opreme i 95 KS.

Za nešto više od 40 godina u Španiji je proizvedeno čak 8,4 miliona Polo modela. Međutim, nakon pada prodaje i porasta popularnosti VV-ovih SUV-ova, VV je odlučio da je fabrika u Južnoj Africi dovoljna za Polo i da će fabriku u Pamploni prenamijeniti za neke nove modele.

Pored Pola, VV je u ovoj fabrici proizvodio popularne terence T-Cross i Taigo, čija će proizvodnja biti nastavljena dok se drugi deo fabrike priprema za proizvodnju novih električnih modela. Reč je o SUV verziji budućeg malog Volksvagen ID.2 i srodne Škode Epik, a oba modela tek treba da budu predstavljena.

Oba modela će koristiti skraćenu verziju poznate MEB platforme. Još dva važna modela za VV grupu proizvodiće se u drugoj fabrici u Španiji. Naime, proizvodnja novog Folksvagen ID.2 i Cupra Raval trebalo bi da počne sledeće godine u Seat-ovoj fabrici u Martorelu.

(Jutarnji list)

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com