Nakon 40 godina, VW je prekinuo proizvodnju Pola u fabrici u Pamploni, Španija. Od sada će Polo za evropsko tržište dolaziti iz Južnoafričke Republike. Pamplonska fabrika će biti renovirana za proizvodnju električnih vozila. Proizvodnja Pola u Španiji završena je u julu 2023., s 8,4 miliona proizvedenih primeraka. Proizvodnja SUV-ova T-Cross i Taigo će se nastaviti, dok se fabrika priprema za nove električne modele, uključujući VW ID.2 i Škodu Epiq.
Španski objekat biće renoviran narednih meseci, pripremajući se za proizvodnju dva nova električna vozila.
Blic preporučuje
Prodaja Pola je opala poslednjih godina, ali on ostaje važno vozilo za brend. U prvih osam meseci ove godine prodato je nešto više od 90.000 primeraka, što je dovoljno da obezbedi veoma dobro osmo mesto među najprodavanijim automobilima u Evropi.
Proizvodnja Pola prve generacije počela je 1975. godine, a u Pamploni je Polo počeo da se sklapa 1984. godine. Proizvodnja je zvanično okončana u julu ove godine, kada je sa trake sišao poslednji primerak u plavoj boji sa Stile paketom opreme i 95 KS.
Za nešto više od 40 godina u Španiji je proizvedeno čak 8,4 miliona Polo modela. Međutim, nakon pada prodaje i porasta popularnosti VV-ovih SUV-ova, VV je odlučio da je fabrika u Južnoj Africi dovoljna za Polo i da će fabriku u Pamploni prenamijeniti za neke nove modele.
Pored Pola, VV je u ovoj fabrici proizvodio popularne terence T-Cross i Taigo, čija će proizvodnja biti nastavljena dok se drugi deo fabrike priprema za proizvodnju novih električnih modela. Reč je o SUV verziji budućeg malog Volksvagen ID.2 i srodne Škode Epik, a oba modela tek treba da budu predstavljena.
Oba modela će koristiti skraćenu verziju poznate MEB platforme. Još dva važna modela za VV grupu proizvodiće se u drugoj fabrici u Španiji. Naime, proizvodnja novog Folksvagen ID.2 i Cupra Raval trebalo bi da počne sledeće godine u Seat-ovoj fabrici u Martorelu.
(Jutarnji list)