Zelenski kao dobra reklama – sada vrede 150 miliona evra

Ukrajinski predsednik Volodimir Zelenski se od početka sukoba u javnosti uglavnom pojavljuje u sada već prepoznatljivoj maslinastozelenoj ili maskirnoj odeći.

Izvor: Index

EPA-EFE/OLEG PETRASYUK

EPA-EFE/OLEG PETRASYUK

Tako je obučen čak i kada se susreće s predstavnicima drugih zemalja ili kada ih posećuje, prenosi Indeks.

Pre nekoliko dana Forbs je otkrio kako Zelenski sve vreme nosi i samim tim promoviše ukrajinski brend odeće M-TAC, koji inače proizvodi opremu za lov i turizam, kao i razne dodatke za oružje i vojnu i taktičku odeću i obuću, a osim Zelenskog nose ga i glavnokomandujući ukrajinskih oružanih snaga Valerij Zalužni kao i stotine hiljada vojnika i civila u Ukrajini.

Iako je sukob Rusije i Ukrajine uništio brojne firme i korporacije, a ponajviše male i srednje preduzetnike, za M-TAC je bila veoma plodonosna jer se od februara do sada njegova prodaja utrostručila. Proizvodnja u Kijevu se proširila, pokrenuta je i firma u Lavovu, zaposleno je još 750 krojačica koje rade u tri smene, a prema finansijskim prognozama stručnjaka godišnji prihod bi trebao da bude oko 150 miliona evra.

Firma pokrenuta zbog hobija

Kompaniju M-TAC osnovao je Aleksandar Karasev iz Kijeva i to početkom dvehiljaditih, a sve zbog toga što je bio veliki fan airsofta, odnosno vojne simulacije. Tada u Ukrajini nije mogla da se pronađe oprema za airsoft ili je do nje bilo jako teško doći, a Karasev je tako odlučio da od svog hobija pokrene posao.

S partnerkom Natalijom Korženjuk otvorio je u Kijevu radnju Militarist, gde su prodavali uvezenu airsoft opremu, a od 2014. godine imali su šest radnji. Karasev je čak uspeo da nabavi i nekoliko vojnih kamiona i oklopnih transportera u svrhu svog hobija.

Na kraju je vozila donirao vojsci kada je izbio sukob u Donbasu, a u njegovu radnju su polako počeli da pristižu vojnici i da se tu opremaju za rat, čime su i promovisali njegov brend.

Videvši da im sve bolje ide i da se konkurencija zaoštrava, Karasev i Korženjuk na kraju su sklopili partnerstvo s dizajnerom Denisom Golovkom i razvili su brend taktičke odeće po imenu M-TAC. Brend je postao vrlo popularan među vojnicima, a pre rata koji je počeo u februaru 2022. godine imali su sedam radnji i radionicu i skladište u Kijevu, kao i 200 radnika, i proizvodnu liniju i radnju sa skladištem u Poljskoj.

“Imaju samo jedan minus”

EPA-EFE/SERGEY DOLZHENKO

EPA-EFE/SERGEY DOLZHENKO

Na samom početku sukoba nije im bilo lako. Karasev i neki radnici otišli su u rat i radnje je održavao vrlo mali broj ljudi, a u jednom trenutku su im Rusi zamalo došli do firme. U pogon su se vratili tek u maju, a u junu su počeli s izgradnjom firme u Lavovu, uz pomoć investitora, suosnivača ukrajinskog izvoznika poljoprivrednih proizvoda Oreximm Jurija Budnika i direktora firme Aleksandra Hudoleja. Budnik je u prošlosti bio Karasevljev prvi učitelj engleskog.

“Sve što imaju vrhunskog je kvaliteta, a imaju samo jedan minus, teško je kupiti nove stvari jer ih nema na tržištu”, rekao je za Forbs Aleksandar Kamišin, šef Ukrajinskih državnih železnica koji se takođe oblači u M-TAC-u.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com