Za mesto ovogodišnje konferencije o vinskom turizmu, ne slučajno, izabrana je Alba, italijanski grad u kome se mešaju mirisi i ukusi vina, belog tartufa, pijemontskog lešnika i čokolade.
I tu su se ukrstile koplja – čija vina su bolja. U anketi među učesnicima konferencije na pitanje koju zemlju prepoznaju kao vinsku destinaciju, u velikom procentu je odgovor bio – Srbija.
“U poslednjih šest godina smo udvostručili proizvodnju vina, sada imamo 430 proizvođača. Ali, najvažnija stvar koju sada imamo jeste vinska ruta “Otvorenog Balkana”. Zajedno sa našim susedima, sa vinarijama iz Albanije i Severne Makedonije, i srpskim, želimo da stvorimo jedan novi brend, da otvorimo balkanske vinarije jer smatramo da kao region možemo da stvorimo jedan novi turistički i vinski brend i da se takmičimo sa velikim vinarijama iz Italije, Francuske i Portugalije”, navela je ministarka za trgovinu, turizam i telekomunikacije Tatjana Matić.
Bugarska delegacija, iako članica Evropske Unije, zainteresovana je da se uključi u vinske puteve kroz inicijativu “Otvoreni Balkan” a izneli su i konkretne predloge o zajedničkim projektima koji bi se finansirali iz IPA fondova Evropekse Unije.
Posle uspešne premijere vinskog sajma u Beogradu podrška stiže i od Svetske turističke organizacije.
“Želimo da organizujemo nešto još veće i više međunarodno 2023. godine u Srbiji, kada je reč o vinu i gastronomiji. Mnogo ljudi putuje da bi probali i uživali u različitim gastronomijama, hrani i vinima. To postaje sve važniji deo naših putovanja i srećni smo što je Srbija veoma aktivan partner i deo tog projekta. Privući ćemo više profesionalaca, influensera i medije za događaj naredne godine”, kaže generalni sekretar Svetske turističke organizacije Zurab Pololikašvili.
Saznali smo i ko će gde da provede godišnji odmor.
“Ja ću da letujem u Srbiji”, kaže ministar turizma San Marina Federiko Pedini Amato.