Izgradnja deonice Kuzmin – Sremska Rača na autoputu Beograd – Sarajevo ulazi u završnu fazu i radovi teku po planu.
Izvor: Tanjug, B92.net
Foto: MGSI/Đ.K.
To je izjavio ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović.
“Nakon toga, zavisno od okolnosti i pronalazak adekvatnih partnera počeće i radovi na drugoj strani prema Višegradu, na deonici Požega – Kotroman”, rekao je Momirović tokom obilaska radova.
“Postoji uslovno rečeno zapadni prsten, od Požege, Užica Mačkata, pa onda do Višegrada i Sarajeva i mi smo u samoj završnici projektovanja. Moramo da nađemo adekvatne partnere da završimo projektovanje i u narednom perioda da krenemo u realizaciju”, rekao je ministar.
On je dodao da posvećenost tom projektu neće opasti, kao i da će zavisno od navedenih okolnosti građevinska realizacija početi na proleće ili sledeće jeseni.
“Da li ćemo uspeti na proleće ili u sledeću jesen, bilo bi neodgovorno i prerano da sad tvrdim, ali ono sto je važno zbog svih ljudi u Užicu i Mačkatu – mi ne odustajemo od tog projekta već ostajemo posvećeni njegovoj realizaciji”, rekao je Momirović.
On je naglasio da će auto-put Beograd – Sarajevo kao jedan od trenutno najvažnijih projekata Zapadni Balkan učiniti moćnijim i perspektivnijim.
“Želimo nove fabrike, želimo novu perspektivu za ljude sa obe strane Drine. Želimo da uključimo BiH kada su farbike u pitanju kao što smo to učinili sa Severnom Makedonijom. Ovo je jedan od 10 autoputeva koje gradimo u ovim teškim okolnostima i radovi se ne zaustavljaju”, rekao je ministar.
Što se tiče ostalih radova, ministar Momirović ističe one na dva mosta na Savi, Moravskom koridoru, brzoj saobraćajnici Šabac – Loznica, kao i da je na svim projektima angažovan veliki broj radnika.
“Moravski koridor – svaki dan imamo više od 3.800 radnika, ovde imamo 250 radnika, na auto-putu Ruma – Šabac i brzoj saobraćajnici Šabac – Loznica imamo vise od 400 radnika” rekao je ministar.
On je pozvao sve građane na racionalno trošenje energenata, osvrćući se na to da, kako je rekao, građani plaćaju 20 odsto realne cene struje, dok je 80 odsto to na teretu države.
Napomenuo je da je ušteda električne energije – novac za autoputeve.
“Mi ne opterećujemo građane realnom cenom struje, ljudi plaćaju 20 odsto realne cene struje, ostalo plaća država. Molim građane da štede struju, jer su ta struja budući auto-putevi”, poručio je Momirović.
“Moramo da idemo napred, nastavljamo da gradimo Srbiju”
Svedoci smo da danas gradimo fantastične autoputeve, brze pruge, aerodrome, ali ako ne gradimo i ne ojačamo domaće privatne kompanije koje će izdržati krizu koja je pred nama kao što su se prevazišle i krize koje su ostale u decenijama iza nas, nećemo ispuniti glavni cilj, a to je moderna i ekonomski jaka Srbija, izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, danas nakon otvaranja novog pogona fabrike “Belt” u Sremskoj Mitrovici.
“Kompanija “Belt” je jedna od takvih kompanija, koja radi i posluje od 1991. godine, koja baštini jake porodične vrednosti, koja će i u budućnosti nastaviti da upošljava nove radnike i na pravi način predstavlja našu industriju širom Evrope”, naglasio je ministar Momirović.
Ministar Momirović je dodao da je Sremska Mitrovica doživela neverovatne promene u prethodnim godinama, a tokom sledeće nedelje biće raspisan tender i za proširenje luke. Realizacija ovog projekta predstavlja ozbiljnu podršku industriji u ovom delu zemlje, u vrednosti od 42 miliona evra i radiće se zajedno sa partnerima iz Evropske investicione banke i Svetske banke.
Vlasnik kompanije “Belt” Tomislav Beloica, kao i predsednik skupštine opštine Sremska Mitrovica Vladimir Pavlović ovom prilikom su se složili da zahvaljujući efikasnoj i odgovornoj lokalnoj samoupravi, Sremska Mitrovica može očekivati još novih investicija.
Neposredno pre otvaranja novog pogona fabrike “Belt” u Sremskoj Mitrovici, ministar Momirović obišao je radove na deonici Sremska Rača – Kuzmin, čija je ukupna dužina 18 km sa mostom preko reke Save i predstavlja deo projekta izgradnje autoputa Beograd – Sarajevo. Predviđeno je da buduća saobraćajnica prolazi kroz naselje Kuzmin sve do postojećeg graničnog prelaza kod Sremske Rače, gde će biti izgrađen most preko reke Save u dužini od 1327 m. Pored izgradnje mosta preko reke Save, projektom je predviđena izgradnja mosta preko reke Bosut, kao i petlje Bosut i petlje Kuzmin koja predstavlja vezu autoputa Beograd-Šid sa autoputem Kuzmin-Sremska Rača.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.