On je na konferenciji “Stari – Novi savski most i oko njih” podsetio da je u februaru 2017. godine raspisan javni poziv za rekonstrukciju Starog savskog mosta, u kome je navedeno, kako kaže, da će Sava imati potpunu plovnost ispod mosta, te da će koštati oko 30 miliona evra.
“Širina plovnog puta Starog savskog mosta je 90 metara, a visina 10,97 metara, most ispunjava regulativu za plovidbu svih brodova”, ističe Lukić.
On je naglasio da je trenutni Savski most bezbedan i da bi uz održavanje mogao da bude i dalje u funkciji.
Dalje, Lukić objašnjava da je ministarstvo pod izgovorom povećanja plovnog puta veštački podiglo cenu izgradnje novog mosta, koja bi po novim procenama iznosila 6.000 evra po metru kvadratnom.
Kao primer, Lukić navodi cene izgradnje mostova u svetu i zaključuje da za većinu mostova cena po kvadratnom metru nije ni blizu ceni koja je predviđena za Novi savski most.
Govoreći o gužvama do kojih može da dođe prilikom izgradnje Novog mosta, Lukić predviđa da će Beograd sa tim imati velikih problema i predlaže izgradnju grednih mostova za jednosmeran saobraćaj, koji bi nakon izgradnje Novog savskog mosta, prema njegovim rečima, služili kao pešački mostovi.
Plan izmeštanja Starog savskog mosta na dunavsku obalu ocenjuje kao “nemoguću misiju” i kaže da nijedan deo Savskog mosta ne može da prođe plovnim putem ispod Brankovog.
“Stari savski most se može podeliti u delove, ali se oni mogu premestiti samo na neku lokaciju između Brankovog mosta i Gazele”, zaključio je Lukić.