Evo kako povećati koncentraciju u OTVORENOJ KANCELARIJI

Nekad se stavljanje svih zaposlenih u jedan otvoreni prostor smatralo vrhuncem inovativnosti. Danas su mišljenja već podeljena – neki misle da negativne posledice rada u otvorenom prostoru premašuju pozitivne.

Slušaj vesti

0:00/ 0:00

.

Foto: shutterstock

.

Ipak, rad u otvorenoj kancelariji često je neizbežan. Blog “Pick the Brain” bavi se produktivnošću i opstankom u otvorenom kancelarijskom prostoru.

Blic preporučuje

Najveća enigma za zaposlene u otvorenim kancelarijama je kako ostati koncentrisan na posao uz sve što se oko njih događa. Ako se još bliže rokovi, stres raste i dodatno ugrožava efikasnost.

Alarmantne statistike za “open space” kancelarije

Džulijan Treser, poznati TED govornik, opisao je kakav uticaj razni zvukovi imaju na produktivnost. Prema studiji iz časopisa “British Journal of Psychology” iz 1998, produktivnost pada za 66 odsto u otvorenim kancelarijama. Treser je uveren da je buka jedan od najvećih uzroka tome.

Foto: shutterstock

Muzika je vaš prijatelj

Ako radite u delatnosti koja dopušta slušanje muzike tokom radnog vremena, dobro je imati pri ruci neke umirujuće kompozicije. Prava vrsta muzike će vam pomoći da se opustite i obavite stvari. Najbolji izbor bi bili klasična muzika, ambijentalna muzika ili zvukovi prirode. Nabavite i slušalice koje poništavaju buku, za dodatnu izolaciju.

Ignorišite distrakcije

Loša strana otvorenih kancelarija je u tome što se stalno morate suočavati s tuđom negativnošću. Najbolji savet je – izbegavajte one koji se stalno žale. Njihov stav može biti toksičan za celu kancelariju i drastično oštetiti vaš potencijal za produktivnost. Isto je i sa kancelarijskim tračevima – u to se bolje ne upuštati.

Dogradite svoj lični prostor

Teško je pronaći mirnu zonu u otvorenoj kancelariji, pa se potrudite da je sami izgradite. Vaše radno mesto može biti umirujući i motivišući prostor, čak i ako se sastoji samo od male kabine s platnenim zidovima. Prije svega, vaš sto mora uvijek biti organizovan i uredan. Možete dodati biljku ili fotografiju.

Foto: shutterstock

Ne trošite vreme na suvišne zadatke

Neosporno je da otvorene kancelarije poboljšavaju komunikaciju među zaposlenima. Ponekad vam to koristi, posebno ako zapnete na nekom teškom zadatku. Uvek je tu neko ko vam može pomoći. Ali ponekad vas razgovori pregaze. Ne traćite vreme na kontraproduktivno ćaskanje. Ako vam treba pauza, izađite na kratko iz kancelarije. Pomoći će vam da se napunite energijom i osvežite perspektivu.

Razmenite ideje s kolegama

Ako ste bezuspešno pokušali da popravite situaciju u bučnoj kancelariji, preostala vam je još jedan stvar koju možete učiniti. Morate znati da ono što muči vas možda predstavlja problem i vašim kolegama, pa komunicirajte s njima. Podijelite svoju zabrinutost. Ako budete zajedno radili na problemu, približićete se kao tim.

(Izvor: stratego.hr)

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com