Autobuski prevoznici u Nemačkoj teško pronalaze vozače i moguće je da će učestalo početi da smanjuju frenvenciju na pojedinim linijama ili ih čak gasiti.
Izvor: DPA
Ilustracija: Shutterstock/alexfan32
Na to upozorava nacionalno Udruženje transportnih preduzeća VDV, prenosi dpa.
Najmanje polovina prevoznika je prošle godine u nekom trenutku ograničila ponudu zbog manjka osoblja, navodi se u studiji u koju je agencija dpa imala uvid.
“Možda je toga bilo i više”, kaže Harald Kraus, predsednik kadrovske komisije VDV. “U svakom slučaju, ne poznajem skoro nikoga u industriji ko nije morao privremeno da obustavi neku liniju”, dodao je.
Ogromna većina prevoznika, njih 77 odsto, očekuje da će potreba za radnicima rasti do 2030. Istovremeno, upravo u transportu će biti najviše penzionisanja – a svaki drugi zaposleni u anketiranim preduzećima je vozač.
Operateri pretpostavljaju da će morati da povećaju broj zaposlenih za oko 20 odsto do kraja decenije da proširi ponudu usluga, s tim da VDV očekuje da će taj udeo zapravo biti još veći.
Skoro polovina transportnih preduzeća, 48 odsto, već sada ima problema u popunjavanju otvorenih radnih mesta, pre svega vozačkih, a potom komercijalista i tehničkog osoblja.
Pritom, nemački prevoznici se takmiče sa “firmama poput Amazona, sa kojim zaista ne želimo da se poredimo po uslovima rada”.
U lokalnom prevozu u Severnoj Rajni-Vestfaliji vozači početnici zarađuju 15,60 evra po satu, 3,60 iznad minimalca. Koliko će se plate u industriji menjati u neposrednoj budućnosti zavisi od brojnih kolektivnih ugovora.
U razgovorima sa Nemačkom železnicom (DB) i još 50 poslodavaca, sindikat železnice i transporta (EVG) traži povišicu od najmanje 650 evra mesečno, kao i bolje druge uslove iz kolektivnog ugovora.
Početak pregovora sa DB prošle nedelje zaključen je posle samo dva sata, jer stavovi dve strane su bili previše udaljeni za dalji razgovor.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.