Polovna vozila mogla bi da poskupe do pet odsto ove godine, procenjuju na auto placevima. A veliki rast cena u poslednjoj godini objašnjavaju posledicama pokidanih lanaca snabdevanja tokom pandemijske krize, kao i aktuelnom geopolitičkom krizom i inflatornim udarima, što je sve uticalo i na pad proizvodnje novih automobila. Ipak, trgovci novim vozilima nemaju razloga za nezadovoljstvo, tvrdi Petar Veličković sa portala “Polovni automobili”.
Dodaje da domaće kupce najviše interesuje model, odnosno proizvođač, i cena, a manje uslovi finansiranja i vrsta pogonskog goriva. Raste i interesovanje za hibridna vozila. Veličković ukazuje i da će od sledeće godine polovni automobili koji se uvoze morati da imaju najmanje evro 5 standard, a od 2026. normu evro 6, na osnovu mera Vlade Srbije predviđenih “Programom za zaštitu vazduha od 2022. do 2030”.
Kako kaže, poslednji podaci MUP-a pokazuju da je prosečna starost putničkih vozila u Srbiji 17,3 godine, što je na dnu evropske liste. Napominje i da zabrinjava i to što se prosek starosti automobila iz godine u godinu povećava, a podaci sa sajta “Polovni automobili” takav negativan trend potvrđuju jer je u prošloj godini čak 80 odsto prodatih vozila bilo starije od 10 godina.
Detaljnije u audio zapisu.