“Cene će ostati visoke u prvoj polovini godine” – UBS: Prevelika ponuda automobila podstaći će “rat” cena među proizvođačima

Pretrpanost automobila na tržištu podstaći će rat cenama među proizvođačima jer potražnja ne uspeva držati korak s ponudom, predviđaju analitičari.

Polovni automobili

Foto: Goran Srdanov / Ringier

Polovni automobili

UBS je procenio da će globalna proizvodnja automobila premašiti prodaju za 6 odsto ove godine, ostavljajući višak od pet miliona vozila za koje će biti potrebno smanjenje cena da bi se promenilo.

Blic preporučuje

Prepuna knjiga narudžbina za većinu proizvođača automobila znači da će cene verovatno ostati visoke u prvoj polovini godine, rekli su analitičari banke.

Nakon toga, spor privredni rast i viši životni troškovi smanjiće mogućnost potencijalnih kupaca da sebi priušte nove automobile, što će verovatno pogoditi cene budući da automobili ostaju neprodati.

Polovni automobili

Foto: Goran Srdanov / Ringier

Polovni automobili

Proizvođači automobila već su počeli snižavati cene električnih vozila (EV) jer skokovita cena energije i skupa početna cena modela znači da ona postaju sve nedostupnija.

U januaru je “Tesla” Elona Muska snizila cene svojih automobila do 8000 funti u Ujedinjenom Kraljevstvu, stavljajući neke od svojih jeftinijih modela u ravnopravan položaj s markama kao što su “Škoda” i “Kia”.

U međuvremenu, cena polovnih električnih vozila takođe pada, s prosečnom cenom polovnog električnog vozila padom za 13 odsto u prošloj godini na 33.060 funti, prema “AutoTraderu”.

UBS je rekao da će se ovaj trend sada verovatno filtrirati do benzinskih i dizelskih automobila kako potražnja pada.

Analitičari predvođeni Patrickom Hamelom rekli su u belešci klijentima: “S obzirom na rast proizvodnje, vidimo visok rizik od prekomerne proizvodnje i sve većeg pritiska na cene kao posledicu. Rat cenama već se počeo odvijati u području električnih vozila, a očekujemo da će se proširiti i na segment motora s unutarnjim sagorevanjem.”

Proizvođači luksuznih automobila, koji su uopšteno otporniji tokom privredne krize od svojih konkurenata na masovnom tržištu, biće manje pogođeni, a proizvođači porodičnih automobila verovatno će patiti, kažu analitičari.

Prekomerna proizvodnja dugo je bila kočnica na marginama automobilskih kompanija.

kompanije bi postavile ciljeve za proizvodnju, a ne za prodaju, a onda bi očekivale od trgovaca da preusmere automobile koje su oni napravili. Višak zaliha značio je pad cena, što je bilo dobro za potrošače jer su automobili bili pristupačniji.

(Izvor: SEEbiz)

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com