недеља, 07.05.2023, 19:10 -> 19:53
Извор: РТС
Ученици Основне школе “Владислав Рибникар” у среду се враћају у школске клупе. Помоћник министра просвете Милан Пашић изјавио је за РТС да је формиран тим стручњака који ће ђацима, родитељима и запосленима пружити психолошку помоћ. Истиче и да је најважније да деца врате рутини. Психолошкиња Бранка Тишма сматра да деца, осим са одраслима, треба да буду и са вршњацима.
После трагедије у ОШ “Владислав Рибникар”, деца се од 10. маја враћају у зграду школе. Милан Пашић изјавио је за РТС да су у петак послати тимови психолога, психијатара и психотерапеута, који су разговарали са родитељима, ученицима и запосленима.
Истиче да се ученици од среде враћају у школу, али не уобичајеној настави, већ ће им бити пружена помоћ стручњака у оквиру тима који је формиран за кризне интервенције. “Струка је рекла да је повратак деце рутини, најважнији у наредном периоду”, наводи Пашић.
“Одрасли потребни деци”
Бранка Тишма сматра да је важно што школа отвара врата ђацима, чиме се враћа живот. “Поступни повратак у школе је јако важан. Потребно је вратити се рутини, али и да се испоштује процес бола – то не можемо и не смемо да прескочимо”, прича Тишма и додаје да је у овом периоду важно за децу и да буду са вршњацима, а не само са одраслима.
Истиче је да је важно да и одрасли буду и у дворишту, и учионицама, и у ходницима, како не би било празног хода. “Колико год да нам се пубертетлије опиру, потребни смо им, да нас физички виде“, наводи психолошкиња.
Пашић каже да је потребно заједништво школе, родитеља и институција, министарства здравља и просвете, како бисмо се вратили уобичајенима токовима и истиче да је сада повећана будност у школама, као и да ће од понедељка полицајци бити у школама.
“Захвалност свим запосленима у школама јер је важно да деца имају особе од поверења. То не мора да буде одељењски старешина, већ и стручни сарадник, особље, директор… да може дете да им се обрати”, наводи Пашић.
“Имамо исти циљ”
Психолошкиња Бранка Тишма саветује да родитељи треба више да се укључе у ваннаставне активности деце, где могу да искажу више своја осећања, као и да их учимо вредностима.
“Родитељи последњих година имају све више поверења у себе и сопствене процене, а све мање у могућности и капацитете своје деце. Треба имати поверења и у запослене у школама, да ће детету дати помоћ и подршку. Школа, дете и родитељ – сви имамо заједнички циљ, да децу научимо вредностима и понашању, да их изведемо на прави пут”, каже Тишма.