уторак, 16.05.2023, 12:24 -> 13:44
Извор: РТС
Аутор: Слађана Васиљевић
Основна школа “Андра Савчић” у Ваљеву, годинама пажњу поклања инклузивном образовању. Учествује и у Еразмус Плус програму, важном пројекту Европска уније, јер је његов циљ развој образовања, учења, лични и професионални развој деце и младих.
Ђаци Основне школе “Андра Савчић“ у Ваљеву од првог дана уче да поштују различитости, а њихови учитељи и наставници у области инклузије већ се стручно усавшавају у развијеним европским земљама. Раде на развојном моделу подршке ученицима са различитим тешкоћама.
“Ми се, као и школа наравно, трудимо да им пружимо сваку врсту помоћи и да смо ту за њих у сваком тренутку и, просто, срећни смо што наша школа пружа различите могућности”, каже Теодора Матић, ученица осмог разреда, а њена другарица Анђела Радосављевић додаје: “Они често одсуствују због здравствених проблема, па се трудимо да им помогнемо да се уклопе. Такође су заступљена деца ромске популације и трудимо се да у нашој школи не постоји дискриминација, јер смо веома против тога.”
“Имам друга који је са мном у одељењу, који похађа по ИОП-у и сви према њему добро радимо и укључујемо га у све што треба и трудимо се да му буде боље, да се осећа као сви”, наводи Малиша Бабић, ученик осмог разреда.
Школа годинама примењује Индивидуалне образовне планове, такозване ИОП-е. Определили су се за индивидуализацију, јер се са ђацима ради према њиховим могућностима и потенцијалима, било да су талентовани или имају сметње у развоју.
“Ових дана немам баш времена за учење” – Зашто? – “Имам тренинге. Тренирам кошарку и онда не могу да стигнем”, каже Немања Ракић, ученик седмог разреда.
После стручних усавршавања у Италији и Португалији у оквиру Еразмус Плус програма, наставни тимови Основне школе “Андра Савчић“ анализирају шта се може применити у нашем образовном систему.
“Оно што ћемо ми урадити као новину јесте да ћемо управо те наставне јединице планирати за њих и сходно њиховим могућностима и потребама, да они могу да уживају, да могу да кроз ту игру науче, да они, једноставно, једва чекају тај час, који је за њих направљен, али ту ће учествовати, наравно, и сви остали ученици”, наводи Александра Милосављевић, координаторка пројекта.
Један је од важних циљева је да уведу новине које ће децу са потешкоћама учинити још више задовољним у школи. А емпатија и разумевање овде се осећају на сваком кораку.