Kompanija Stelantis upozorila je parlament Velike Britanije da će zatvoriti svoje fabrike automobila u toj zemlji ako ne dođe do promene sporazuma sa EU.
Izvor: Tanjug
EPA-EFE/JAVIER CEBOLLADA
“Ako troškovi proizvodnje električnih vozila (EV) u Velikoj Britaniji budu neodrživi, zaustavićemo sve operacije”, navodi se u podnesku Stelantisa upućenom odboru Donjeg doma britanskog parlamenta.
Stelantis traži od britanske vlade da izmeni sporazum Londona i Brisela vezan za EV i produži važeća pravila do 2027. godine, prenosi Rojters.
U suprotnom, kompanija bi već od sledeće godine morala da plaća dodatne poreze prilikom izvoza EV u Evropu.
Portparol britanske vlade je reagovao saopštenjem da je ministar za biznis i trgovinu Velike Britanije već pokrenuo ovo pitanje na nivou EU.
Stelantis je vlasnik 14 brendova automobila, među kojma su “pežo”, “citroen” i “fiat”.
Problem koji bi mogao da bude koban za britansku auto-industriju je povezan sa prelaskom na EV, pošto su baterije za ova vozila veoma skupa, a Britanija nema dovoljne kapacitete za njihovu proizvodnju, ocenjuje Rojters.
Britanija mora da produži važeća pravila vezana za izvoz EV u Evropsku uniju i pod hitno privuče proizvođače baterija za EV, smatra nekadašnji visoki zvaničnik kompanije Nisan, Endi Palmer.
“Cena eventualnog neuspeha je očigledna, Britanija bi izgubila 800.000 radnih mesta vezanih za auto-industriju” dodao je on.
Ford pozvao na odlaganje trgovinskih zahteva EU
Američka kompanija Ford je pozvala na odlaganje trgovinskih “post Bregzit” zahteva o pravilima porekla vozila na električni pogon (EV) do 2027. godine, uz obrazloženje da će tarife dodati besmislene troškove za potrošače i usporiti prelazak na električna vozila.
Evropska unija je planirala da ti zahtevi, najavljeni nakon Bregzita, stupe na snagu sledeće godine, prenosi Rojters.
”Ford poziva da se trenutni trgovinski zahtevi odlože do 2027. godine, kako bi se omogućilo dovoljno vremena da se lanac snabdevanja akumulatora razvije u Evropi i da se zadovolji potražnja za električnim vozilima”, navodi se u saopštenju američkog proizvođača automobila.
Dodaje se da će tarife pogoditi proizvođače i iz Britanije i EU, te da je od ”vitalnog značaja” da započnu pregovore na tu temu.
Agencija prenosi da je Ford uložio 480 miliona dolara u izgradnju kapaciteta fabrike motora u Liverpulu, kako bi tu proizvodila akumulatore za vozila na električni pogon.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.