Generacija Z otkrila hit sistem štednje iz devedesetih i potpuno odbacila kreditne kartice

Zapanjujućih 69 odsto generacije Z sada koristi gotovinu više nego pre 12 meseci – više nego generacije X (47 odsto) ili bejbi bumeri (37 odsto), pokazuje izveštaj koji je objavila Credit Karma, digitalna finansijska kompanija.

Štednja

Foto: RAS Srbija

Štednja

Nalazi pokazuju porast korišćenja gotovine od strane generacije Z, koji uče kako da upravljaju novcem koji mogu i da opipaju. Taktika upravljanja budžetom koja se oslanja na gotovinu usmerava ljude da podele svoj novac u različite kategorisane koverte i troše samo za za to predviđene svrhe. Preostali novac stavlja se na štednju.

Blic preporučuje

– Uobičajeno, određeni iznos nvca za trošenje se stavlja u kovertu ili registrator dok vam ne zatreba. Ako ne možete da priuštite nešto sa gotovinom koju ste namenili za trošenje na početku meseca, onda živite bez toga – objasnio je Džejkob Čenel, viši ekonomista u LendingTree-u, za MarketWatch.

Prema drugom istraživanju Credit Karma, skoro polovina ispitanika iz generacije Z izjavila je da se oslanja na društvene mreže za finansijske savete, dok je četvrtina njih rekla da je o novcu više naučila od kreatora sadržaja, nego od škole ili iz knjiga.

Ilustracija: Novac

Foto: shutterstock

Ilustracija: Novac

Kao i kod drugih trendova generacije Z, TikTok prednjači, sa haštagom #cashstuffing koji ima neverovatnih 1,1 milijardu pregleda, dok #cashenvelopes uživa 727,4 miliona pregleda, a #cashenvelopestuffing 190,6 miliona.

Finansijska influenserka, Stefani Garsija prikupila je 322.400 pratilaca na TikTok-u tako što je delila video snimke svog nedeljnog upravljanja budžetom, kao i druge finansijske savete. Sistem koverti omogućio je Garsiji da otplati dug po kreditnoj kartici i počne da pravi štedne račune za svoju decu.

– Kada ostavite novac na svom računu, prevučete svoju karticu, vi zapravo ne shvatate koliko novca trošite, jer to nije nešto opipljivo – objasnila je ona.

Ona ne koristi gotovinu za sve i još ima nekoliko bankovnih računa i kreditnih kartica, ali se trudi da ih ne dira.

– Znam na šta trošim i znam gde sve ide. To mi daje veću kontrolu. Sada više vodim računa o tome koliko trošim i motivišem se kada vidim da mi se koverte pune – rekla je ona.

Sa druge strane, jedno istaživanje pokazuje da svaki treći pripadnik generacije Z nije finansijski nezavisan i da su manje finansijski pismeni od bilo koje od četiri prethodne generacije. Pripadnici generacije Z i milenijalci stavljaju sve veći naglasak na finansijska pitanja u svojim romantičnim vezama tako što na početku iskreno govore o kreditnim rezultatima i štednji, sklapaju predbračne ugovore i otkazuju planove zbog novčanih problema.

(Izvor: Telegraf Biznis)

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com